5 saker

Listor / Permalink / 6
Tänkte att det var dags för en lista igen, och valde den här som jag hittat hos Jennifer. Först kom den från Elsa dock. Blandar svaren (som de andra gjort) med somriga favorit-bilder.
 
 

5 saker jag brukar säga
☀︎ MEN VAFAN! (när datorn hoppar ur internet i.g.e.n.)
☀︎ Ich bin, du bist, er sie es ist...
☀︎ Åh, jag älskar det här!
☀︎ Vänta, jag ska bara ta fram kameran!
☀︎ Det är KALLT.





5 saker jag brukar tänka
☼ Var är bussen nu då? Den är 1 minut sen redan.
☼Hur sjutton tänkte han/hon/hen nu?
☼ Jag älskar min Monstera!
☼ Ich bin, du bist, er, sie, es ist, wir sind, ihr seid, sie sind.
☼ Vad heter det där på tyska?





5 saker jag brukar drömma om
❖ att jag hånglar med gamla crushes/pokvänner. Hemskt.
❖ att jag försover mig och skriker på någon som skulle väckt mig.
❖ att jag festar på underliga hemmafester.
❖ helt ärligt? Jag minns sällan drömmar, men det där är de senaste dagarnas minnen.





5 saker väldigt få personer vet om mig
★ i åttan och nian trivdes jag som bäst i andaktsrummet, vid pianot, för där kunde jag slappna av.
★ jag är grym på att planera, men inte för mig själv för jag kan inte hålla planeringar.
★ jag har tröttnat så mycket på actionfilmer att jag knappt ser några längre. Undantaget? Marvel.
★ jag får enorm ångest när jag ska ta kontakt med människor jag inte känner.
★ jag har väldigt svårt att somna på kvällarna för att jag hela tiden funderar på saker. En leder till en annan som leder till en annan och så kan det hålla på i timmar.





5 saker jag älskar att göra
✤ lyckas när jag testar nya pyssel-/hantverkstekniker.
✤ åka tåg.
✤ umgås med släkten, både min och Erics.
✤ läsa en bra bok.
✤ komma hem efter en resa.





5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
✸ minst en resa till London.
✸ att jag ska kunna prata relativt flytande tyska.
✸ att jag kommer på vad jag vill plugga, och kommer in.
✸ att jag får mer än 1,2 på högskoleprovet.
✸ att vi firar vår tvåårsdag på något fint sätt.





5 saker jag beställer utomlands
☀︎ Pasta Carbonara
☀︎ 4 ostar-pizza
☀︎ Chicken Teriyaki på Subway
☀︎ McChicken på Donken
☀︎ Meal Deals på Tesco





5 saker jag saknar i min garderob
☼ ett par riktigt snygga, välsittande jeans.
☼ några snygga toppar som passar med ovan nämnda jeans.
☼ fler välsittande klänningar.
☼ kläder som ens passar.
☼ en helt ny jäkla garderob.





5 saker som doftar underbart
❖ sommarregn på varm asfalt. 
❖ grilllukten en varm vår- eller sommarkväll.
❖ nyklippt gräs.
❖ bullar som bakas i ugnen och snart är klara.
❖ den där lukten som är när man steker lök och vitlök i olja.





5 saker jag vill bli bättre på
★ att vara nöjd med saker jag gör.
★ få in känsla i mina fotografier.
★ tyskt uttal - sabla r.
★ kreativitet i allmänhet.
★ att slappna av på kvällen.





5 saker jag skrattar åt
✤ ordvitsar, bra som dåliga. 
✤ Jesper Rönndahl, oavsett vad han säger ungefär.
✤ det mesta som är i serien Lilla Berlin.
✤ små tultande barn som inte riktigt lärt sig gå än.
✤ typ 90% av alla skämt i New Girl.





5 saker som gör mig till mig
✸ jag trummar ofta på allt och inget, med fingrar eller pennor eller annat tillhygge.
✸ jag tar allt som oftast fram kameran och tar ett kort, till många vänners stora förtret.
✸ jag fnissar för mig själv åt skämt jag hör/ser framför mig i huvudet.
✸ jag är världens tidsoptimist, men sällan till viktiga tåg och bussar.
✸ jag är anti allting "mainstream" tills jag inser att det faktiskt är bra och hänger på jag också. Om jag inte hittade det först, förstås.

#1 - - Anna María:

Jesper Rönndahl alltså! Äääälskade hans sommarprat, har lyssnat på det 4 gånger.

Svar: Jaa, älskar både honom och det! Har säkert lyssnat minst 3-4 gånger jag också och skrattar lika mycket varje gång!
Beatrice Hallberg

#2 - - Oslofru:

Vilket härligt inlägg :) <3

Svar: Tack, kul att du gillar det! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - ISA:

Sånt här är så himla kul att läsa! vill sno den ;)

Svar: Ah, men eller hur! Kör på vettja, det är inte jag som kommit på den! ;)
Beatrice Hallberg

#4 - - Klara:

Åh, jag vill också förbättra mitt HP-resultat. Hoppas att vi klarar det!

Svar: Ja, hoppas! Har dock inte gjort det innan, hehe. Sätter ribban högt!
Beatrice Hallberg

#5 - - Thea:

Åh vad jag gillar den här listan, ska ge mig på den själv någon dag framöver! :)

sv; Åh, men det finns ju inte alltid tid och möjlighet! Du får tänka att det är bättre att gå någon gång ibland än aldrig :) Vilket fint och nostalgiskt fynd du verkar ha gjort, så mysigt!

Ja, är så nöjd med alla mina fynd, och det här är verkligen bara en liten bråkdel. Åh, vill visa ALLT!

Svar: Ja, det är en ovanligt trevlig lista faktiskt! Kör på vettja!
Ja, alltså, det är klart det är ett bra fynd! Önskar bara att jag la ner mer tid på det, för det är ju egentligen roligt!
Beatrice Hallberg

#6 - - ♫♪ sandra:

kul att läsa :)

Svar: Tack! Kul att du gillar det :)
Beatrice Hallberg

Till top