En onsdagslista

Listor / Permalink / 3
 
Dagens klädsel. Fleecestrumpbyxor, färgglad långklänning och underkläder. + vinterjacka, halsduk osv.
Dagens tråkigaste. Att jag sov bort hela förmiddagen och missade det finare vädret.
Dagens humör. Trött och oinspirerad, men relativt nöjd.
Dagens mat. Planerat ikväll är en pastarätt. Frukosten blev hallonsmoothie och lunchen rester.
 
 
Dagens händelse. Gick ner på torget och handlade. Åkte till Emporia och handlade på ICA.
Kvällens planer. Laga mat, ta det lugnt, se klart på Downton Abbey.
Dagens vill ha. Ingenting tror jag. Kanske ett trevligt objektiv till kameran?
Dagens saknad. En normal dygnsrytm och mejlet där det står att jag kommit in och hälsas välkommen.
Dagens frisyr. Utsläppt och oborstat, heh.
 
 
Dagens bok. Americanah and Chimamanda Ngozie Adichie.
Dagens skratt. Maggie Smiths karaktär Lady Violet Crawley/Grantham i Downton Abbey. Hur dräpande och humoristisk får man bli?
Dagens dryck. Vatten. No need for other drinks.
Dagens längtan. Att få börja plugga igen.
 
 
Dagens köp. Nada, nothing, ingenting. Det är Eric som betalar maten, hehe.
Dagens godis. Inget. Om inte smoothien räknas?
Dagens telefonsamtal. Inget än, får väl prata med pappa om när han kommer i morgon dock.
Dagens komplimang. Har jag inte fått eller gett alls.
 
Listan hittade jag här hos fina Hanna.
 
#1 - - Michaela:

Vad har du sökt för utbildning? :) Håller tummarna för att du kommer in! Är förresten mitt inne i en tentaperiod nu men vill du fika sen när allt lugnat sig lite? Kram!

Svar: En nybörjarkurs i tyska! :) Känns som en relativt lugn start när man inte pluggat på ett tag, och jag har velat lära mig ett till språk rätt länge nu. Fika efter tenta-perioden låter grymt! Jag kommer ju plugga i Lund nu, så jag pendlar enkelt också. Kram! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

hehe trodde först att översta bilden var "dagens klädsel", jag baaaa vänta nuuu. ;)

Svar: Haha, nästan faktiskt, det är samma klänning ;) Dock är bilden tagen för typ ett och ett halvt år sen, haha. :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Michaela:

Vad roligt! :) Men då kan vi ju träffas efter någon föreläsning någon dag!

Svar: Ja! :) Det låter jättebra, mitt schema verkar rätt lugnt, men gissar på att det är en del eget arbete också :)
Beatrice Hallberg

Till top