Stranddag

Falkenberg / Permalink / 9
 
För ungefär en vecka sen (när det fortfarande var varmt) så åkte jag och mamma till stranden en sån där fantastisk eftermiddag när man bara måste bada lite för att vattnet äntligen blivit varmt.
 
 
Så vi tog ett dopp på kanske 20 minuter och sen låg vi och soltorkade i den delvis väldigt soliga, delvis väldigt molntäckta, solen. Jag hade som syns med mig en bok, mamma låg mest och njöt av värmen.
 
 
Alltså, på sätt och vis tycker jag ändå att Skrea Strand är rätt bra!? Trots att det är sjukt överskattat och så vidare, och så vidare. Där är en hel del turister, men det funkar om man inte hänger precis vid hotellet eller Ocean (huset närmast i bilden).
 
 
Boken jag hade med mig är förresten en Myrorna-fyndad grej jag älskade i mellanstadiet. Det finns 5 böcker och jag har lyckats hitta 3 av dem. Så nu har läst den första och fått värsta nostalgikicken! Faktum är att de är riktigt bra, haha.
 
 
Sen trotsade vi tvätt-tiden lite lite grann och njöt av värmen med varsin rejäl glass! För alltså, hur mycket är man inte värd glass på sommaren ändå? Eller året runt för den delen, hehe. Älskar glass.
 
Förresten, så släpps månadens Monthly Makers-tema idag! För ni har väl inte glömt att det är den 10:e? Ni kan kika vad det blir här hos Jess! Och så får ni någon form av inspirationsinlägg om ett par dagar eller så!
#1 - - iamlindah:

Va, finns det fler böcker? Har läst glaspärleresan, men har inte fattat (eller glömt) att där finns fler!

Svar: Ja! Hela fem stycken.
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

aaah kolla glassen! och vilken fin prickig baddräkt! så fin dag helt enkelt ;)

Svar: Jaa!! Skrea Special nere vid Skrea Strand, om du någonsin kommer hit ;) Haha, tack! och ja :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Linnea, fotografier:

Guud vad härligt med en stranddag, själv har jag inte hunnit bada i sommar än /:

Svar: Ja, det var verkligen det! Längtar lite tillbaka nu i allt regnrusk.
Beatrice Hallberg

#4 - - Sarah:

De e så mysigt o va på stranden :)

Svar: Ja, verkligen! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Jess:

Jag tycker också skrea strand är bra! Visst, mycket turister ibland men håller man sig bara borta från typ bryggan eller ocean så brukar det ju gå att hitta en lugnare plats att ligga på :)

Svar: Ja, eller hur! Det finns säkert både bättre och sämre, man ska bara ha lite koll på vart på stränderna man hamnar så! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Mikaela:

Ser såå härligt ut! Kan det inte bli fint väder igen nu när jag har lite semester?

Svar: Alltså ja, åh. Semester låter ju dock inte helt fel!? Hur får jag sån? ;)
Beatrice Hallberg

#7 - - Emilia:

Wow vilken snygg baddräkt!! Och håller helt med om glassen, det bör man äta mer av året om ;)

Svar: Tackartackar! Och ja, glass borde man äta minst ett par gånger i veckan oavsett väder!?
Beatrice Hallberg

#8 - - Klara:

Men åh, vad härligt! Här i Göteborg är det halvblåsigt, mulet och typ sexton grader varje dag = inte så badvänligt, hehe :( Vad himla god glassen såg ut för övrigt!

Svar: Ja, det var det! Det är lika mulet och blåsigt här kan jag lova, det där är ju trots allt några veckor sen nu tyvärr... Men man kan ju alltid längta tillbaka! :)
Beatrice Hallberg

#9 - - Mikaela:

Haha man ser till att ha en jättejätteflexibel chef och jobb där man får bestämma själv hur mycket man vill jobba ;) Men jag upptäckte precis att jag har en vecka ledig i augusti också!!! Hade totalt missat det, heja dåtids-jag som fixade det! Funkar kanske inte lika bra i butik dock där man måste ha personal på plats vissa tider :P Men nu är jag tillbaka bland alla uppstoppade och spritinlagda djur!

Svar: Åh, men alltså, så lyxigt!!! Kul att både få någon sorts drömjobb, en bra chef och såpass mycket flexibilitet att man kan ha det lite som man vill!? Men det blir väl så någon gång för mig också. Tills dess sliter jag vidare på varuhuset och kämpar vidare med studierna i höst! :)
Beatrice Hallberg

Till top