Monthly Makers: Mönster

Monthly Makers / Permalink / 6
 
Jaha, och den här månaden blev det ett sent bidrag från min sida. Dålig planering, kallas det visst också. Men nu är jag alltså klar, och har hunnit fotografera ett par bilder!
 
 
Det här är en grej som vi har haft rätt länge hemma i vårt badrum i Falkenberg, men som jag kanske saknat lite rent funktionsmässigt i Malmö. Det låter lite knäppt när man bara hör det, men den här rullen innehåller alltså två toarullar! Så att man slipper gå och hämta när man inte förvarar dem inne på toa och därför inte vill att pappret ska ta slut när man sitter där inne.
 
Det är så sällan man tar sig tid att fixa till sitt badrum - där ju så lite gör så mycket. Men nu finns där snart en grej med lyxig känsla och bra funktion. Ska bara hitta den perfekta kroken för den.
 
Tyget är 2hand-fyndat på Myrorna och kommer från början från Missoni Home - tror ni jag blev glad när jag hittade en rätt okej stor bit för 25 kr eller!? I alla fall, hur gammalt det är vet jag inte, men visst är det fint? Tyvärr räckte inte tyget runt för att vara randigt på andra hållet (det saknades ca 5 cm, otroligt irriterande), men det här funkar ju nästan lika bra! Dessutom har jag en lite större bit än den jag använde kvar, så jag kanske syr en kudde eller nåt.
 
Mitt tygstycke var 46x38 cm stort och då rymmer det två stycken toarullar i den storleken vi har hemma. Det är två kanaler också, en på varje kortsida av stycket, och där sitter för tillfället en läderrem i varje kanal.
 
 
Jag är verkligen inget sömnadsproffs, men jag tycker det är så himla kul när det man sätter sig och syr blir bra! Och det här är just en sån där bra sak, som både är snygg och som gick riktigt enkelt! La sammanlagt en timme på den (förutom läderbandet som jag svor över i kanske 20 minuter - på ena sidan), och då strök jag tyget innan jag satte igång.
 
Ett typiskt lätt projekt, med andra ord, och ett som dessutom i ett dyrt tyg känns sådär lagom lyxigt! Kommer kännas så bra att hänga in den här på toaletten i Malmö och känna att vi har en dyr designer-pryl där inne, fast det mest är jag som sytt den själv. Hehe.
 
 
Nu i juni är det Sandra som är värd, och hos henne kan ni kommentera med en länk till erat bidrag för månaden. Det ser ut som att där redan är en hel del riktigt fina och kluriga grejer, och jag ser fram emot att se allt fint, kul och spännande i sammanfattningen sen i början av juli!
 
Ni som undrar vad Monthly Makers är, ni kan trycka här eller kika in på vår Facebooksida här.
 
Vi som startat upp Monthly Makers är SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna MaríaBeata och så jag!
#1 - - Mikaela:

Superfint! Kul att både du och Sandra gjorde något till badrummet. Himla fynd med tyget!!

Svar: Tack!! Ja, badrumsgrejer är så himla underskattade. Och ja, tyget är kanske mitt bästa loppisfynd ever!
Beatrice Hallberg

#2 - - Fanny:

Fint! Snyggt tyg, vilket fynd!

Svar: Tack! Ja, bästa fyndet jag gjort såhär långt!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sandra Lundin:

Så smart grej att ha hängandes! Vi har dem i en korg i vårt ena badrum men saknar förvaring av toarullar i det andra. Kanske också ska sy mig en variant :)

Svar: Ja! Hade ingen aning om att de fanns förrän det hängde en här hemma i Falkenberg. Korgar är också himla fint, men jag har oturen att bo i lägenheter med så himla små badrum och utan fönster = sjukt svårt att få plats. Kör på förresten, ska bli kul att se om du delar med dig! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Lina:

Ohh, så smart! Och det blev verkligen snyggt också, älskar Missonityget.

Svar: Tack!! Och ja, tyget är otroligt fint, är så glad att jag hittade det!
Beatrice Hallberg

#5 - - Jessica:

Oj så fiffigt och fint!

Svar: Tack Jessica!!
Beatrice Hallberg

#6 - - Alicia:

Snyggt och smart, väldigt vackert tyg och så fiffig konstruktion! Vi har inte så bra med krokar i badrummet men jag tänker att en sån här förvaringsgrej kan passa till annat också - kanske plastpåsar i köket? Jag ska nog experimentera lite med idén jag med - så tack för inspiration och tips :)

Svar: Tackar tackar! :) Nej, krokar är ju alltid ett problem? Vi har några stycken tror jag i alla fall, men inte där man faktiskt vill ha dem. Kör hårt, ska bli kul att se vad du hittar på! :)
Beatrice Hallberg

Till top