30 saker jag vill hinna med innan jul

Listor / Permalink / 5
Det har alltså gått 8 dagar sen det kom upp något här, och jag vet inte ens själv varför det blev så, men jag antar att jag behövde ta den här veckan av paus och skolarbete för att orka komma igång igen.
 
Till idag har jag i alla fall rotat runt bland gamla bilder, redigerat om favoriterna med jul-tema och satt ihop en lista! Inser att det blivit en del listor på sista tiden, men den här är ju trots allt inte en fyll i och dela-lista, utan en genomtänkt grej som tagit en del tid. Och det är ju det som är så härligt - att det får vara en blandning!
 
 
Men nu tycker jag att jag vill dela med mig av dessa 30 saker jag väldigt gärna vill hinna göra innan jul, och eftersom det är knappt mer än 30 dagar tills själv julafton (hur gick tiden så fort!?) så får vi hoppas att jag hinner göra minst en varje dag helt enkelt!
 
 
2. Uppleva känslan av att se ett paket dingla i paketkalendern
3. Sätta ihop den ultimata jul-spellistan på Spotify
4. Se The Holiday
 
 
6. Se alla avsnitten av årets julkalender på SVT
7. Läsa om Twilight-böckerna, som av någon anledning får mig att känna julstämning
 
 
9. Bestämma mig för vad jag önskar mig och sätta ihop en lista
10. Planera in när vi ska träffa släkt på båda sidor
11. Städa lägenheten så grundligt att den är städad när vi kommer tillbaka igen efter alla firanden
12. Köpa in en riktig halmstjärna att hänga i fönstret - eller i alla fall en i trä
13. Pynta vår lilla plastgran vi köpt in till lägenheten
 
 
15. Äta skumtomtar och dricka julmust
16. Koka kola efter mitt bästa recept på kola
 
 
18. Ha myskvällar med Eric - komplett med tända ljus och sällskapsspel
19. Dricka några koppar glögg
20. Njuta de få lediga stunder jag kan få till
 
 
22. Bli klar fort med inköpen för att slippa stressen på stan
23. Skicka iväg några julkort till människor som bor för långt bort
24. Planera inför nyår - vad händer, var och med vilka?
25. Lägga till några juligare designmoment här på bloggen
 
 
27. Påbörja en sammanställning av året - i äkta bloggmanér
28. Fotografera något med tomtebloss
29. Baka lussebullar
 
 
Jag vet att många med mig brukar stressa en del innan jul, men det här är alltså det jag tycker känns viktigast i år. Förhoppningsvis får vi en vit jul, men vem vet, det är ju rätt ovanligt med vita jular här nere i södra delen av vårt avlånga land. Som mest regn eller slask numera - men man kan ju alltid hoppas och drömma lite om snö.
 
Vad har ni för saker på er göra-klart-innan-jul-lista? Jag är genuint nyfiken, kanske har jag glömt något jag normalt sett brukar vilja få gjort och behöver påminnas om det!
#1 - - Jess:

Jag har faktiskt inte så mycket på min lista, kanske för att vi kommer vara mitt i flytten under merparten av december. Delar dock många av dina punkter på saker jag vill göra, tänker också dricka mängder med varm choklad i olika varianter och så ska jag och sambon hålla i ett ugly christmas sweater party vilket jag tror kommer bli kul :)

Svar: Åh, men flytten måste ju ändå vara otroligt rolig! Det är till Göteborg ni ska va? Jag vet att jag tänkte kommentera på det inlägget, men det kanske jag glömde.. Grattis i alla fall! :DUgly Christmas Sweater-party låter ju otroligt roligt! Ser fram emot att se de bilderna på bloggen sen om det kommer några! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Jag är så himla pepp på årets julkalender. Tror verkligen att den kommer bli magisk!

Svar: Jag var också otroligt pepp! Blev lite besviken första avsnittet, men jag tycker den har tagit sig rejält! Antar att den blir juligare ju närmre nutid vi kommer ;)
Beatrice Hallberg

#3 - - Ruth | HungryHeart.se:

Rolig lista! Och lång! =) Ja, nu börjar en tid med en massa kul och mys. Jag brukar alltid vilja försöka göra för mycket på för kort tid, så jag försöker hålla mig och vara lite realistisk inför julförberedelserna. Men julgodis, bakning och lite pynt bara måste det bli!

Svar: Haha, ja, den kanske är rätt lång... Men det är ju många småsaker ändå! Jag tycker du är förnuftig, man ska ju egentligen inte göra för mycket innan jul. Men jag tror ändå att det mesta på min lista känns överkomligt!
Beatrice Hallberg

#4 - - Pernilla:

Vilken bra lista! Fick julfeeling bara av att läsa den :)
Min lista innehåller mest julgodiskok och pepperkaksbak. Sätta upp julgardiner och tända massa ljus står också med :)

Svar: Åh, så roligt! :) Kul att den har det syfte jag hoppades på! :) Åh, julgardiner har vi aldrig haft sen jag flyttade hemifrån... Det är ju rätt mysigt att byta till något juligare ändå!
Beatrice Hallberg

#5 - - Emelie Öhman:

Vilken härlig lista! 😊

Svar: Tack! :) Kul att du gillar den! :)
Beatrice Hallberg

Till top