6 Youtubers att kolla in!

Tips & Guider / Permalink / 1
Det blev oktober och jag försöker att förtränga den lilla ångesten längst in i ett litet hörn av hjärnan. Den som kommer krypandes av att tänka på att det blir kallare och kallare och mörkare och mörkare, ni vet? Kanske är det också så att jag sitter och letar doftljus och mjuka filtar på internetshopar tills jag inte orkar mer eller för att jag snart beställer hem saker jag inte har råd med. Men nu var det inte det jag skulle skriva om!
 
 
Jag har börjat hänga en del på Youtube, som jag fram tills för några månader sen mest såg som ett onödigt tidsfördriv, och tänkte att jag därför skulle dela med mig av mina absoluta favoriter av de jag hittat till än så länge! Youtube är ju som bekant otroligt stort, men några stycken har jag hittat som jag verkligen, verkligen uppskattar.
 
Jag övervägde först att dela upp dem i kategorier, men det kändes lite lite när jag mest hade 6 stycken som jag verkligen, verkligen tittar på varje gång de lägger upp något. De ska vi titta på nu!
 
 
 
#1 | Ingrid Nilsen, som egentligen är två tips i ett så att säga, är den youtuber som fått mig att faktiskt börja titta på Youtube över huvud taget. Hon har två kanaler, där den största är en beautykanal, men där det också blandas in en hel del annat som packningstips, någon tag då och då, hauls och en hel del annat egentligen. Den andra kanalen är mer personlig, och antagligen även lite mer privat. Just nu har hon en följetong som heter #5MFU, där hon pratar 5 minuter per video om olika ämnen. Egentligen är allt hon gör otroligt proffsigt och det märks att hon gjort det här ett bra tag! Beautykanalen hittar ni här, och den Personliga kanalen hittar ni här.
 
#2 | Zoella, är ju en sån där välkänd youtube-personlighet. Jag hittade dock till hennes kanal så sent som för någon vecka sen. Jag har hört hennes namn runtomkring på internet men aldrig kollat upp henne mer noga egentligen - vilket ju var riktigt, riktigt dumt! Så till alla er som gjort som jag, jag tycker ni ska klicka in hos henne, för hon kan verkligen det hon håller på med! Här hittar ni hennes kanal.
 
#3 | Bethany Mota, är en tjej jag hittat till rätt nyligen också, men vars DIY-videos är de jag tycker är roligast att titta på. Även hennes enkla recept-videos är bra, och ja, egentligen allt annat hon gör också! Jag är inte helt säker, men jag tror att även hennes kanal började som en sorts beautykanal. Oavsett, så hittar ni kanalen här!
 
 
#4 | Carrie Rad, som blandar beauty med samtal, tags och mer vardagliga videos, har jag hittat via en collab-video med just Ingrid här uppe! Jag känner att Carrie på sätt och vis är mer autentisk och inte lika superproffsig som till exempel både Ingrid och Zoella lärt sig att bli. Därför blir det mer fniss och det är ju faktiskt kul ibland! Dock samma höga kvalité på innehållet. Kanalen hittar ni här.
 
#5 | Roxxsaurus, som jag egentligen inte vet vad hon heter, har en renodlad beautykanal. Lite otippat kanske för mig som aldrig sminkar mig och knappt fixar håret mer än några tag med borsten och en tvätt någon gång i veckan, men den här kanalen har så mycket som jag aldrig hade tänkt på att det fanns! Mest gillar jag hennes videor med 20/15 saker alla borde veta inom ämnet. Många bra tips, även för en sån som mig, hehe. Hennes kanal hittas här.
 
#6 | The Kitchy Kitchen, som drivs av Claire, blandar både recept och beauty, och jag hittade även henne via Ingrid. Det är mycket "hälsosam" mat, men också en del bakning (!!) och så beauty-tips och tricks eftersom hennes kusin är make up-artist. Kanske att jag tröttnar lite på hennes väldigt amerikanska syn på saker och ting, om ni förstår vad jag menar? Men allt som allt är det en riktigt bra kanal med bra innehåll! Claire's kanal hittar ni här!
 
 
Vilka är era favoriter på Youtube? Hänger ni alls där, eller är det ett outforskat territorium för er? Föredrar ni personliga kanaler eller rena beautykanaler? Diskutera gärna i kommentarsfältet!
#1 - - Emilia:

Har börjat hänga på youtube för sisådär ett halv år sedan. Alla de du tipsade om är nya för mig förutom Zoella som jag också ramlade över nyligen. Ska spana in dina tips! Jag tycker om att kolla på Grav3yardgirls videor. Speciellt de som hon kallar för "Does this thing really work?" där hon provar olika tv-shop prylar. Mycket underhållande! För smink så älskar jag NikkiTutorials :)

Svar: Åh, men så kul! Youtube är ju så himla, himla stort... Tror man missar mycket man egentligen skulle gilla eftersom det liksom är svårt att hitta fram till saker man inte vet att man vill hitta fram till! Ska definitivt kika in dina tips! :)
Beatrice Hallberg

Till top