Listan med många 3:or

Listor / Permalink / 1
För ett par veckor sen stötte jag på den här listan jag nu har fyllt i, hos Agnes, och bestämde mig för att den vill jag ju också göra! Listor är ju trots allt ganska underskattat, framförallt de som är finurligt upplagda. Så nu kommer en lista baserad på siffran 3.
 
 
 
3 saker jag ser fram emot
❖ att se Eric öppna sin födelsedagspresent
❖ att bokcirkeln startar igen!
 
3 saker jag fasar för
❖ att bli påhoppad på stan
❖ att det ska bli en evig vinter
❖ den här delkursen med 3 examinerande moment
 
3 saker jag gillar
❖ Eric
❖ färska blommor i stora vaser
❖ rena, nystädade golv
 
 
3 saker jag inte gillar
❖ ärtsoppa
❖ för lite tid till roliga saker
❖ att vara så trött att man nästan somnar stående
 
3 saker jag vill
❖ lära mig mer om barn och psykologi
❖ hinna med att träffa kompisar och fika
❖ lägga mer tid på att skapa saker
 
3 saker jag borde
❖ rensa den privata inkorgen från mejl
❖ sortera ut och kasta/sälja saker
❖ planera nästa veckas blogginlägg
 
 
3 saker jag kan
❖ spela flera ackord på gitarr
❖ sticka räta maskor
❖ planera mysiga kvällar
 
3 saker jag inte kan
❖ sticka aviga maskor
❖ läsa alla böcker jag vill läsa
❖ få plats med alla mina saker i vårt begränsade utrymme
 
3 saker jag har på hjärnan
❖ pasta i alla dess former
❖ diverse barnvisor
❖ alla melodier jag hittar på under dagarna
 
 
3 saker jag pratar om ofta
❖ politik och politiska åsikter
❖ föreläsningar och seminarier
❖ vad jag gjort under dagarna
 
3 saker jag önskar mig
❖ att jag ska lägga mer tid på skapande
 
3 saker jag blir lugn av
❖ att veta att jag betalat allt som ska betalas
❖ läsa bra böcker under varm filt
❖ pianomusiken i den här listan
 
 
3 saker jag blir stressad av
❖ ljuden utanför fönstret på kvällarna
❖ att komma på att man glömt en räkning
❖ att glömma bort vad jag ska göra och missa viktiga saker
 
3 saker jag ska göra i helgen
❖ ta en långpromenad i en av parkerna
❖ börja fila på mitt projekt till månadens Monthly Makers
❖ planera klart inför min workshop
 
3 saker jag gjort det senaste
❖ varit min första vecka på praktik på en förskola
❖ blivit förkyld pga nämnda barn på förskolan
❖ varit i Stockholm och umgåtts med bloggvänner!
 
Och det var allt för den listan, men jag har en liten grej som snart kommer bli tydlig här, som jag hoppas kommer fungera lika bra som jag tror. Ni kommer antagligen märka vad jag menar, men om det inte blir tydligt nog kommer det ett litet inlägg om det såklart!
 
Tills vidare kommer jag jobba på att fortsätta ändra utseendet här inne, eftersom jag tröttnat rätt rejält på bland annat min header och min sidebar. Vi får se vad det utmynnar i! Har ni förslag på något ni saknar/vill ha/föreslår till den nya designen? Släng iväg en kommentar vettja!
#1 - - Stine F:

Pasta i alle former<3 og høsten er ekstra bra for pasta syns jeg. Italiensk er så comfort food som man får det.

Svar: Alltså, ja, pasta är det bästa som finns <3 och håller med om att pasta passar perfekt på hösten!
Beatrice Hallberg

Till top