Monthly Makers Garn; den påbörjade halsduken

Monthly Makers / Permalink / 5
Den här månaden gick ju helt plötsligt väldigt fort, och den tid jag hade tänkt skulle bli enkel att sticka en hel halsduk på blev ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Halsduken är påbörjad, det har blivit ca 35 centimeter av mina tilltänkta 2 meter, och jag jobbar på den lite varje dag. Men jag tänkte att vi i alla fall skulle titta på det jag gjort hittills!
 
 
Jag stickar alltså för första gången på något som jag köpt garnet till, och medvetet gör på ett visst sätt med. Förr har jag bara påbörjat saker men aldrig avlsutat dem, haft garner jag inte köpt till ändamålet och liknande, och jag har alltså aldrig slutfört något jag stickat förut.
 
 
Jag stickar denna gången med merinoull, 30 maskor och stickor 6, om det intresserar någon. Jag stickar också slätstickning, alltså varannat varv räta och varannat varv aviga maskor.
 
 
Sen jobbar jag med ränder, smala vita ränder, mellan allt det grå som utgör denna lilla snutt av halsduk. Jag tänker att det är 24 varv grått i varje ände, att varje smal rand är 8 varv och att mellanrummet mellan de vita ränderna är 48 eller 72 maskor, jag har inte riktigt bestämt mig än, eftersom det är det första stora mellanrummet jag jobbar på just nu.
 
 
Sen tänkte jag bara sticka klart de här nystanen helt enkelt! Och kanske göra fransar, men jag har inte helt och hållet bestämt mig än. Eventuellt måste jag köpa mer garn i såna fall.
 
 
Men tills dess stickar jag på, och så får vi se när halsduken blir färdig! Jag lovar att hålla er uppdaterade på detta eftersom jag faktiskt vill göra klart det här projektet, och inte bara låta det ligga tills jag hittar det och bestämmer mig för att göra klart den.
 
Det här är dessutom månadens bidrag till Monthly Makers! Beata är månadens värd, och hon har nu bloggat sitt bidrag där ni kan länka era. Det hittar ni här.
 
Vet du inte vad Monthly Makers är? Då kan du läsa mer här.
Vill du kolla in vår Facebook-sida så finns den här.
Vi finns även på Instagram på @monthlymakers, samt #monthlymakers, samt på Pinterest i en board där vi samlar alla bidrag i slutet av månaden.
 
Vi som håller i Monthly Makers och presenterar alla teman är: SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna MaríaBeata och så jag.
 
Vi hoppas självklart att ni deltar, hänger på eller i alla fall hejar på. Alla kan vara med! Det enda kravet vi har är att man ska ha påbörjat projektet på månadens tema efter månadssläpp. Så man kan skapa nästan vad som helst med andra ord!
#1 - - Mikaela:

Åh den kommer nog bli jättefin! Ser fram emot att följa processen :D

Svar: Tack fina du! Det går lite långsamt, men det går i alla fall framåt! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Men vad fin den blir! Så gosigt garn och en får liksom aldrig nog av randiga halsdukar!
Oktober springer iväg så jag hinner inte med, fattar inte var hösten tog vägen? Jag känner mig helt lurad! Men skönt då att få fingra på mjuk merino. Så snart värsta hetsen lagt sig ska jag börja sticka ett par tumvantar, och göra färdigt min mössa som ligger och vissnar i en påse!

Svar: Ja, den blir faktiskt helt okej än så länge! Men inser att jag stickar olika hårt hela tiden? Så svårt att avgöra hur hårt jag ska dra i trådarna, haha.
Beatrice Hallberg

#3 - - radhuslivet.se:

Det där kommer att bli jättefint! :)

Svar: Tack! Det hoppas jag verkligen också :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Mary Sane:

Så fin och mysig vinterhalsduk!

Svar: Åh, men tack! Hoppas verkligen på det :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Ruth | HungryHeart.se:

Så himla fin och mysig halsduk! Den lär du få mycket glädje av när det blir kallare plus att du ser tres chic ut! ;-)

Läste förresten nyss intervjun av dig på Better Bloggers. Roligt! =)

Svar: Tack fina du! Hoppas på att den blir som jag hoppats, det går lite långsamt det här stickandet.. :)
Beatrice Hallberg

Till top