Stockholmshelgen, del 2

Monthly Makers, Resor & Utflykter / Stockholm / Permalink / 4
Såhär i början av veckan vill jag i stället för att blicka framåt över veckan som kommer, titta bakåt till sista söndagen i september och andra dagen på Stockholmshelgen!
 
Jag visade ju första dagen/dagarna i förrgår, eller i förra inlägget, och nu kommer alltså andra och sista dagen som bland annat innehöll en otroligt bloggig frukost med matchande porslin och en träff med stora delar av Monthly Makers-gänget! Nu tittar vi lite närmre på det.
 
 
Jag vaknade åter igen upp hos Elsa, och vi hade båda tagit lite av en sovmorgon efter att ha försökt plugga kvällen/natten innan. Någonstans halvvägs genom uppackandet av frukosten bestämde vi oss för att sånt här borde väl göras bloggigt?
 
 
Så vi matchade så mycket porslin som vi kunde, la upp brödet i korg och osten på en tallrik och ja, ni vet. Observera att gurkan ser lite ensam ut, och det var den också, hehe.
 
 
Vi dokumenterade från olika vinklar.
 
 
Och sen satte vi oss och åt själva frukosten. Här är det exempelvis riskaka med ost och gurka, ett kokt ägg, vaniljyoghurt, jordgubbs- och champagnete, ett äpple och juice. Allt från en lagom trevlig vinkel!
 
 
Så himla fint med såhär trevligt sällskap till frukost tycker jag!
 
Sen kom vi fram till att det var lite stressigt och jag hade inte packat väskan färdigt, men nog hann vi till en helt okej tunnelbana ändå!
 
 
Och så kom vi fram hit, till Anna Marías kontor! Sen satte vi igång ganska direkt med att i omgångar hälsa på alla och skära grönsaker och frukt i smala bitar, eftersom vi skulle laga mat tillsammans! Agnes skar exempelvis morötter och mitt emot satt Mikaela och skar eh... gurka tror jag?
 
 
Vid ena kanten av bordet satt Jessica, Alicia och Jessica, och tittade alla på något på bordet.
 
 
Sandra och Anna María stod brevid och inspekterade, samt flyttade in och dukade vid konferensbordet i ett rum brevid.
 
 
Och fotografera måste man ju göra som bloggare! Tror att i princip alla satt med kamerorna mer eller mindre klistrade vid ansiktena delar av dagen. Framförallt jag, som hellre gömde mig bakom den än interagerade stundvis, hej social fobi. Tur att vi är ett sånt härligt gäng, annars hade jag nog aldrig vågat släppa den.
 
 
Sen skulle det börja rullas! Agnes lyckades fint efter en genomgång som Emelie höll i, och Alicia tittar nästan lite på den som om hon undrar hur sjutton hon ska göra själv, haha. Och kan det vara så att Sandra står på stolen igen?
 
 
Såhär fint blev det i alla fall hos Anna María! Mitt enda försök att smaka på blev helt okej, men kanske inte så fotovänligt. Jag fokuserade i stället på att äta av den goda grytan jag och Elsa (okej, mest Elsa) hade fixat kvällen innan.
 
 
Sen blev det kaffepaus!
 
 
Och så var vi ett gäng som hängde lite på balkongen. Så himla lyxigt att ha kontor på Kungsgatan och ha utsikt från flera våningar upp?! Otroligt fint verkligen.
 
 
Så fint att man till exempel måste fota lite! Eller så gör man som Mikaela och bara njuter av solen som var framme just den här dagen.
 
 
 
Till slut satte vi oss allihop och började spåna inför kommande månader och händelser. Mer än så tänker jag inte avslöja, men vi pratade nog i minst 3 timmar allihop och minst en timme efter att Sandra och Jessica K var tvungna att hinna med sitt tåg.
 
Allt som allt var det alltså en otroligt, otroligt trevligt avslut på en superhelg! Jag är så sugen på att åka tillbaka till Stockholm snart, men vet också precis hur kallt det är där i jämförelse med här. Så det får väl bli till våren helt enkelt!
#1 - - Sandra:

Så härliga bilder från den dagen! Hoppas att vi kan träffas snart igen :) Tycker planen om en malmöträff låter helt ypperlig!

Svar: Tack bästa Sandra! Tycker också att vi får träffas snart igen, och att planen om Malmö låter superb! Det ska bli så kul med allt vi pratat om nu inför nästa år! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Men haha alltså, livsnjutarn jag ser ut som? Njuuuuuuter av solen verkligen och så munnen full med Emelies fantastiska kakor på nästa bild ;)
Så himla bra dag i alla fall!

Svar: Haha, men det är väl bara positivt!? Och jag vet, övervägde att låta bli sista bilden, men tänkte att den ju ändå är rätt festlig? ;) Och ja, alltså, vi gör om det snart igen säger jag!
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Haha ja men det är bara kul, blir sällan bra på bild ändå ;)

Svar: Haha, känner samma sak ;) Tror typ inte att någon fått med mig på bild hittills? Men har å andra sidan inte kollat så noga mitt i all skolstress, heh.. :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Alicia:

Känner bara såhär:

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

när jag ser detta!!!!!!

Svar: Och jag blir såhär glad: <3<3<3<3 av din kommentar!!
Beatrice Hallberg

Till top