Höstlistan - Vad som gör hösten fin

Listor / Permalink / 3
Jag har lärt mig att tycka om hösten. Inte så att jag älskar varje sekund av den, framförallt inte att cykla och gå till och från skolan i ösregn och åskoväder, men jag har börjat lära mig att se de fina delarna av den. Jag vet att många, med mig, i början kan känna att hösten mest är en jobbig del av året. När det mörknar, regnet öser ner var och varannan dag, och mest av allt - det blir kallare igen.
 
Så i år satte jag helt enkelt ihop en liten lista, en lista med saker som jag tycker är fina med hösten. Och jag tänkte att vi allihop kunde fortsätta på den! Här är min början.
 
 
Här ovan ser ni för övrigt min för evigt förstörda handstil, som en gång var riktigt fin och sen fick vi varsin skoldator, eh... Men i alla fall!
 
Jag tänker mig nu att ni kommenterar med alla saker ni kan komma på som ni tycker är fina med hösten, och så samlar jag ihop de sakerna till ett inlägg om ett par veckor! Det får bli vår pepp inför den här lite mörka, regniga årstiden, som vi hoppas på ska bli riktigt, riktigt bra! Eller vad säger ni?
#1 - - Louie:

Åh jag älskar allt som har med hösten att göra. Mörkret, regnet, kylan.Jag är nog konstig på det sättet.
Väldigt fin lista :D

Svar: Tack! :D Och ja, kanske man är lite konstig som ändå gillar hösten?
Beatrice Hallberg

#2 - - Jess:

Hösten är min absoluta favorit, bästa årstiden <3 Älskar första dagen med halsduk, första morgonen när andedräkten blir imma, första och alla andra kvällar med minst tjugo tända ljus hemma. Varma drycker och alla variationer man kan göra på varm choklad och latte, att baka äppelpaj och äta den ljummen med vaniljsås, att hänga undan sommarkläderna och plocka fram stickade tröjor och att ställa undan mina älskade ballerina för säsongen och istället plocka fram kängorna. Titta på serier hela kvällarna och krypa nära i soffan. Massa mys med hösten ju :)

Svar: Du får det att låta så fint! Blir mer pepp på alla de där regniga dagarna nu!
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Dimmiga mornar, alla färger i naturen, krispig frisk luft. Och det är typ det jag kommer på. Behöver verkligen lite höstpepp, jag är bara jättenedstämd för att det är så fruktansvärt långt kvar till nästa sommar nu. Nåväl. Din handstil är ju jättefin förresten, vad snackar du om :) Du skulle se min haha, kan inte själv tyda mina anteckningar ibland...

Svar: Åh, men det är ju inte så långt kvar som man tror! Har vi tur kommer den i april och stannar till i alla fall augusti nästa år! + tack för höstpepp! Och alltså... det där är min SNYGGASTE handstil.. Min föreläsnings-handstil är kaotisk, haha.
Beatrice Hallberg

Till top