Köpenhamn

Köpenhamn 2016 / Köpenhamn / Permalink / 3
Vi ska till Köpenhamn! Det kanske inte låter som världens grej med tanke på att jag bor och lever i Malmö, men faktum är att jag bara varit över en halvdag sen vi flyttade hit, och att jag bara varit där ett par-tre gånger innan det. Senast jag var där och sov över (enda gången) var 2011, och då hade vi inplanerat grejer båda dagarna eftersom det var en resa med alla konfirmandfaddrarna. De andra gångerna har jag i princip varit på Tivoli och gått på Ströget, och sen har det typ varit slut på Köpenhamns-aktiviteter.
 
 
Så nu undrar jag helt enkelt: Vad är dina bästa grejer i Köpenhamn?
 
Jag vill veta allt! Mat, se, göra, aktiviteter, platser, dyrt, billigt (helst billigt ändå va?), shopping, you name it! Allt som just du kan komma på i Köpenhamn som du gärna skulle vilja tipsa om vill jag bli tipsad om. För ska man spendera tre nätter i en ny stad så känner jag att man vill ha lite koll på roliga grejer och trevliga ställen.
#1 - - Märta:

Vad roligt med en utfärd till Köpenhamn! Själv har jag aldrig varit där. Ha det så kul! :-)

Svar: Ja, det ska bli superkul! Tack för att du läser! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

Skippa havfruen ;) Haha, annars är nog Nyhavn och all fantastisk arkitektur min favorit efter den dagen jag var där i sommar. Bästa tipset är att hyra cykel, kollektivtrafiken går långsamt och att gå tar tid. Det jag vill göra nästa gång jag är där är att åka ut till museet Louisiana som ska vara en superfin plats. Hoppas ni får det fint!

Svar: Haha, bra att veta ändå ;) Framförallt bra att veta att kollektivtrafiken går långsamt! Tänker annars att den är så bra där jag varit innan (London, Berlin, Stockholm, Prag...) och att den borde vara det i alla huvudstäder, hehe. Louisiana står också på min lista, men det är både dyrt och lite off tyvärr, så det hinner vi inte med den här gången :(
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Har ett icke-tips, Ripleys museum of amazing things eller något sånt. Jag och mina kompisar var där ett par dagar och vi ville göra något "kulturellt" och gå på museum och inte bara ha festat hela tiden. Det var det sämsta jag betalat för haha!

Svar: Hehe, hade aldrig gått på något sånt, men ändå bra att få det konfirmerat att det inte alls är värt! Skriver upp det på min aldrig-i-livet-lista tillsammans med Madam Tussaud's Vaxmuseum ;)
Beatrice Hallberg

Till top