Lära Känna-Listan

Listor / Permalink / 4
Det blev en onsdags-lista i stället för en tisdagslista. För att jag helt enkelt inte hade tid, ork eller lust att blogga alls till igår. Jag har totalvänt på mitt dygn och mår inte så bra av det, men det tar tid att ändra på dygnsrytmen, så tills vidare får det bli lite vad det blir. Jag har liksom accepterat att jag inte alltid kommer hinna eller orka prioritera bloggen de här veckorna trots att jag egentligen vill ha det här sen i efterhand.
 
Men! Det har tillkommit några nya personer på sista tiden. Hej! För er som är nya (eller er gamla som kanske inte har läst så länge eller känner mig) så tänkte jag att jag lånar en lista för att berätta lite mer om mig själv. Den är lånad från Flora, men hittad hos någon jag tror kommer bli en ny favorit, Klara.
 

 

Hur gammal är du?

Tjugotvå och ett halvt, ganska precis på dagen!

 

Hur gammal känner du dig?

Oklart. Ibland som en gammal tant, ibland som en ångestfylld tonåring, ibland precis som jag är - lite på gränsen till vuxen.

 

Var bor du?

I Malmö, i en andrahandsetta tillsammans med min fästman (finns det verkligen inget bättre ord!?!?!?)

 

Vad har du gjort i dag?

Idag har jag inte gjort någonting än eftersom jag skriver detta dagen innan, men jag ska ner och äta lunch på Malmöfestivalens mat-område, och se vad mer som finns att hitta på en onsdag som denna.

 

 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Jag tycker mest om senvår och tidig höst. Det är lagom varmt ute, sådär en 15-20 grader, allt är fint i sina speciella färger, på våren blommar allting och på hösten börjar löven skifta färg. Och så är inte ljuset så obehagligt starkt som det ofta är på sommaren, men det är fortfarande inte mörkt som det är på vintern. Perfekt balans, helt enkelt!

 

Är du beroende av någonting?

Socker. Definitivt socker. Djupt beroende.

 

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

1. Jag har varit konfirmandfadder i flera år.

2. När jag var yngre kunde jag ta död på allt grönt i min närhet, men nu verkar nästan allt jag ger mig på klara sig och trivas!

3. Jag tycker det är extremt obehagligt med historier om saker som hänt med folk som glömt låsa dörren på natten. Därför kollar jag alltid ett par extra gånger så Eric låst, om han somnar först.

 

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

Precis där jag är. I Malmö på sommaren, med lagom bra väder och Malmöfestivalen igång. Helt klart en av de bästa tiderna på året!

 

 
Vad är du på för humör just nu?

Trött (skriver som sagt på kvällen), men ändå nöjd och glad och sugen på att se nya saker imorgon!

 

Vilket är ditt favoritgodis?

Kombon choklad + surt + sött, allting i min påse går i bruna, rosa och ljusblå nyanser i princip! Fast bäst är Polly, allra bäst med Ahlgrens Bilar!

 

Vilken är din favoritaffär?

Eftersom jag väldigt sällan handlar kläder får jag nog säga att jag hittar mest som passar bra på H&M och Monki. Men om det handlar om annat så ä.l.s.k.a.r. jag Søstrene Grene, TGR och Lagerhaus. Men även ett par lokala favoriter som iems och Myrorna på Södra Förstadsgatan!

 

Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Kvällsmänniska! Jag börjar alla mina bästa projekt på kvällen/natten och hade jag fått välja hade jag gärna börjat städa tio på kvällen, men det fungerar inte riktigt i en lägenhet tyvärr.

 

 

Har du blivit sydd någon gång?

Nej, aldrig. Jag har aldrig varit varken supersjuk eller skadad på något särskilt sätt.

 

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?

Eric <3

 

Är du blyg?

Eh, ja. Men folk brukar inte hålla med mig. Men det tar enormt för mig att verka såpass utåt som jag gör, och jag måste alltid vila i evigheter efter större grejer. Framförallt tycker jag det är jättejobbigt med nya situationer och helt nya människor!

 

 

Vad heter du i andranamn?

Viola Kristina. Hatade mina mellannamn jättelänge, men nu tycker jag de är superfina!

 

Vill du gifta dig?

Ja, annars hade jag nog aldrig gått med på att förlova mig! Men än har vi inte satt något datum, så när det sker är en helt annan femma. Antagligen efter att vi pluggat färdigt. För även om jag inte vill ha något enormt och storslaget bröllop, så finns det ändå detaljer jag är villig att lägga mer pengar på - som en fotograf. Bröllop kotar och en studentbudget känns inte aktuell till det helt enkelt.

 

Har du något smeknamn?

Bea. Nästan alla kallar mig Bea, och det är ju inte så konstigt när ens namn är så långt! Och min faster kallar mig Bissan, men det får ingen annan säga utan onda blickar, hehe.

 

Och nu har ni fått lära känna mig lite bättre! Kan ni inte skriva något om er själva? Typ vad ni heter, hur gamla ni är eller var ni bor någonstans? Är så nyfiken på er också!

#1 - - Klara:

Tack snällis för fina ord! Vad spännande för er att ha ett bröllop att se fram emot. Att vänta lite gör ju dessutom att man hinner planera mer och klura ut precis hur man vill ha det!

#2 - - Maja:

Kul med lite lära känna information! :-) Och Viola tycker jag är hur fint som helst!

#3 - - Wilda:

Viola är ju supervackert <3

#4 - - Simone:

Håller med ovanstående. Viola är i mitt tycke ett starkt namn med karaktär :) Lånar listan för ett framtida blogginlägg.

Till top