Tisdagslistan: 5x12 om mig.

Listor / Permalink / 5
Mitt i allt liv, alla besök och försök att få in Pokémon GO i vardagen även efter den supertråkiga uppdateringen som förstörde alla möjligheter att hitta Scyther i en park i Malmö (där den fanns i mängder innan, såklart), så försöker jag också hinna med bloggen. Jag har börjat så smått att planera i förväg, och jag tycker dels att det fungerar bra, och dels att det är otroligt skönt att slippa slänga ihop saker sent på kvällen bara för att.
 
Så när jag gick igenom gamla gillade inlägg på Bloglovin hittade jag en lista jag såg på många ställen för ett rätt bra tag sen (läs: januari 2015), men som jag sparat från Jennifer. Och med detta tänkte jag för övrigt börja med en ny grej på bloggen: Tisdagslistor. Varje tisdag kommer här komma upp en lista, stort som smått och totalt blandat blir det, men en lista av något slag!
 
 

5 saker jag brukar säga
– men ååh!
– obvi.
– livet suger, sen dör man. (mvh hedersmedlem i positiva klubben)
– jag hatar människor.
– kan du ringa min telefon?

 

5 saker jag brukar tänka
– jag hatar människor (återigen, positiva klubben)
– var är mina nycklar!? åh, där.
– var la jag min mobil!?
– vad var det jag tänkte på?
– mat. jag behöver mat.

 

 

5 saker jag brukar drömma om
– ingenting.
– ingenting.
– ingenting.
– ingenting.
– jag minns vad jag drömmer ca 1 ggn varannan månad, så jag brukar inte drömma något alls.

 

5 saker väldigt få personer vet om mig
– jag kan planera åt andra, men sällan åt mig själv.
– jag växte upp med en mamma i kyrkan, men tror inte längre på något särkilt.
– jag har ett enormt intresse för mode och inredning och har en 1 meter hög hög med gamla Elle-tidningar.
– jag har otroligt svårt att sova ensam efter att ha bott med Eric i 3 år, och när jag är ensam hemma i Falkenberg sover mamma med mig i min säng ibland.
– jag är ensambarn, men ville länge ha en lillasyster att ta hand om och tog med min docka Anna överallt i några år.

 


5 saker jag älskar att göra

– testa nya saker.
– äta.
– laga mat.
– läsa många timmar i sträck (men inte korta stunder).
– utforska Malmö.

 

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
– en kortare, trevlig weekend-resa med Eric.
– få åka till Ven igen och cykla lite.
– att jag får klara första halvan av andra året på min utbildning lika bra som första året.
– en liten snabbvisit i Stockholm, tack.
– att bloggen når nya höjder.

 


5 saker jag beställer utomlands

- jag vet inte. Så sällan är jag utomlands. Mestadels vill jag bara testa så mycket nytt som möjligt och försöker gärna hitta något som staden (eftersom jag hittills bara varit i städer) är extra bra på, typ olika delar av London har olika matkulturer, osv. Så ingenting särskilt, men man kommer oftast långt med en pasta för min del.

 

5 saker jag saknar i min garderob
– ett par riktigt bekväma, snygga blåjeans.
– en vardagsklänning som passar runt 15-20 graders värme.
– festkläder.
– nya strumpor, jag får alltid återanvända par jag redan haft på mig.
– en riktigt bra, enkel jacka.

 


5 saker som doftar underbart

– sommarregn mot varm asfaltsgata.
– lök och vitlök som steks mjuka på spisen.
– nyklippt gräs.
– sidorna i pappers-böcker.
– nybakta kanelbullar.

 

5 saker jag vill bli bättre på
– att se min egen kunskap.
– organisera.
– måla akvarell.
– sy.
– resa på kortare resor.

 


5 saker jag skrattar åt

– roliga avsnitt av favoritpoddar.
– kattvideos på Youtube där katterna är knäppa. (obs! inte de där människor är elaka)
– Eric.
– när Erics familjs hund blir rädd för deras katt, om och om igen.
– barn som säger saker som "Mamma, det kom jättemycket bajs!" när man sitter i närheten av dem i en park.

 

5 saker som gör mig till mig
– jag är extrovert i min introverta personlighet, och måste ha otroligt mycket sällskap i perioder.
– jag har enormt många intressen vilket gör att jag kan lite om mycket.
– jag har en tendens att vara lite av en besserwisser.
– jag tar hand om andra, ofta mer än jag tar hand om mig själv.
– jag ändrar humör och sinnesstämning efter andra, och kan få fysiskt ont av att se andra ha ont.

 

Märks det för övrigt att jag är sugen på lite höst nu? Gärna den som är runt oktober, som ofta är min bästa tid på året. Jag ser fram emot lite kallare (men fortfarande överlevbart varmt) väder, vackra naturfärger, varm choklad och en stickad halsduk, om den jag påbörjade förra året blir klar, och en ny, varm jacka.

Vad tror ni om tisdagslistorna förrsten?

#1 - - iamlindah:

Vilken bra idé!
Funderar på om man ska göra något liknande själv. Får se hur det blir. Tar emot så fort jag sätter mig med en lista nuförtiden.

Svar: Älskar listor! Älskar framförallt att hitta gamla listor som känns så spot on att man undrar varför man glömt dem! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Bra idé med tisdagslistor! Och jag fasar inför hösten och vill ha sommar för alltid, haha...

Svar: Åh, bra att du gillar idén! Det gör allt det här bloggandet så mycket enklare för mig, hehe. Vill så gärna ha höst nu, men den verkar redan ha kommit med allt regn och all kyla det innebär... Lite väl tidigt kanske!?
Beatrice Hallberg

#3 - - Junitjej:

Så kul att få veta så mycket om dig!

#4 - - Sandra Leone:

Åh jag vill också börja känna det där suget efter höst och tjocka halsdukar.

Svar: Det kommer säkert snart! Det känns som att hösten redan är på stark ingång här nere i Skåne i alla fall... Kanske ett par veckor för tidigt bara!
Beatrice Hallberg

#5 - - lovisa:

"livet suger, sen dör man." hahaha! alltså GUUUD älskar detta. blir helt nostalgiskt av detta sätt att prata, jag och mitt gamla crew hemhemma hade alltid den här jargongen, så kanske därför det ligger mig så varmt om hjärtat :)

Svar: Haha, åh, att det är något som känns igen är ju så himla kul!! Känns som att det kommer en period i de flesta liv när det känns så om inte annat, hehe.
Beatrice Hallberg

Till top