Min önskelista julen 2016

Firanden & Högtider / Jul / Permalink / 0
Jag älskar julen. Eller egentligen älskar jag allt som kretsar kring julen, ända från typ oktober fram till jul. Som liten började jag använda tomteluva i stället för mössa i september några år, och jag har väl alltid varit en sån där jävel som börjar med julmusten i oktober och skumtomtarna, julmusiken och pyntet i november. Som ni förstår så är julen alltså min bästa tid på året, oavsett om det är bara själva julafton eller hela upp-peppningen till jul.
 
 
Varje år funderar jag från januari (skämtar alltså inte, är fullt seriös) med att spara ner allt jag kan tänkas önska mig i julklapp till nästa julafton. Så även i år! På årets lista finns några saker jag önskat mig i över ett år men som har bortprioriterats eftersom det funnits saker jag hellre velat ha, annat jag velat ha men som inte funnits pengar till, och ett par grejer jag skulle behöva men gärna skulle få i stället för att unna mig själv. Här kommer dem:
 
 
 
Nu vet jag redan att jag inte kommer få just de här sakerna i år, i alla fall långt ifrån alla. Kanske max två stycken, men det beror delvis på att jag redan får en biljett till Håkan Hellström i Malmö några dagar innan jul, att farmor alltid stickar något fint och att jag inte riktigt vet hur mycket vi får av andra just i år. Jag kan skatta mig lycklig ändå tänker jag!
 
För mig är det aldrig sakerna som är det viktiga. Inte så att jag inte gillar det, jag älskar att öppna paket, och att se andra öppna paket, men det är inte det viktigaste för mig. Jag älskar hela känslan av umgänge, att träffa släkten och familjen och mysa lite extra i några dagar. Fullt medveten om att inte alla har det så njuter jag så gott det går de få dagar jag kan få med hela min älskade släkt!
 
Har ni några önskelistor? Vad står högst upp på dem?
 
Glöm för all del inte heller att Monthly Makers julkalender startar idag inne hos Anna María! Den tycker jag ni ska följa hela december!
Till top