Varför jag inte bloggat så mycket på sistone och ett tack

Blogg / Permalink / 5
Hej fina ni. Alla ni som klickar in här då och då trots att jag inte har uppdaterat på en vecka, alla ni fina som kommenterar och läser och hänger med mig här inne.
Jag tror att ni som brukar läsa frekvent här inne har märkt att jag inte uppdaterar så ofta längre. Ibland kan det gå två veckor, och jag tycker själv att det är synd. Ingen har frågat något särskilt, men jag vill ändå ge den enkla förklaringen till varför det har blivit såhär nu.
 
 
Det finns egentligen två anledningar, som delvis hakar i varandra. Den första har jag skrivit lite om här förut, och det är ju så att jag inte har mått helt okej på sista tiden. Jag har haft extremt mycket ångest, och för att orka vardagen har jag fått prioritera bort allt som har känts för stressigt eller som lagt press på mig att prestera onödigt mycket. Där räknar jag delvis in bloggen. För trots att jag älskar att blogga och blir glad av att dela med mig, och själv se tillbaka och minnas vad som hänt, så tar det extremt mycket tid och ork. Och ibland räcker varken eller av de två till.
 
Måendet går upp och ner, och just nu mår jag otippat bra. Kanske är det lite för att jag skjuter upp flyttpackandet lite, lite, och därför lägger tid på annat igen, men jag tror också att det är på grund av en hel del andra saker. Som att jag börjat prata med kuratorn, att vi fick ett förstahandskontrakt och att jag känner mig lugnare nu än på länge.
 
 
Men den andra anledningen till att jag inte uppdaterar är en som tar lite tid. Inte mer tid än att jobba bort ångesten kanske, men för att jag ska lyckas så måste jag lägga tid på det, och jag har helt enkelt inte haft tid. Det är så att jag är så otroligt trött på att blogga på blogg.se. Jag finner ingen lust till att gå in här, skriva inlägg, fixa bloggen eller något annat som har med plattformen i stort att göra.
 
Jag har helt enkelt vuxit ifrån bloggen som den ser ut här, och jag behöver något nytt. Jag jobbar på det och det tar tid, och tills vidare ska jag försöka hålla uppe humöret så gott det går för att få upp material här. För jag vill ju verkligen blogga. Jag tycker i grund och botten att det är roligt och givande. Jag vill bara inte göra det på blogg.se, och jag vill inte göra det på villkor jag hittat på i mitt huvud för hur jag tror att andra vill att jag ska blogga.
 
 
För att avsluta skulle jag vilja säga TACK. Tack för att ni läser här, för att ni gillar och framförallt för alla underbara och fina kommentarer på inlägg som jag ibland mår för dåligt för att svara på. Jag läser allt och blir varm i hjärtat bara jag tänker på det. Tack för att ni skriver fina saker när det är tungt och peppande saker när jag lagt ner tid på inlägg. Tack för att ni följer på Bloglovin och på Instagram, och tack för att ni finns helt enkelt. Ni är guld värda. Kram <3
#1 - - Mikaela:

Skönt att du mår bra just nu och så fantastiskt med förstahandskontraktet alltså!

Svar: Ja, det är rätt magiskt! Det mesta känns mycket bättre efter det beskedet!
Beatrice Hallberg

#2 - - Christin :

Kram! <3

Svar: <3
Beatrice Hallberg

#3 - - lovisa:

så himla fint att det löste sig med boende! <3

Svar: Ja, det tycker verkligen vi också! <3
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Hoppas att du hittar till en bloggplats där du trivs och så himla stort framsteg att sätta ditt mående före ju. <3 Du är viktigast.

Svar: Tack Wilda <3 ditt stöd har betytt mycket de här senaste månaderna, även om det mest varit i kommentarsformat <3
Beatrice Hallberg

#5 - - Wilda:

Vill säga att du alltid får höra av dig på annat sätt också om du vill det. Räkna med mig <3

Svar: Tack Wilda <3 ska hålla det nära i minnet om det skulle vara något <3
Beatrice Hallberg

Till top