Inspiration Monthly Makers Saga

Monthly Makers / Permalink / 3
Det har blivit dags för ett nytt tema i Monthly Makers, som släpptes för några dagar sen av Jessica! Den här månadens tema kan vara ett av de svåraste vi haft, om jag får säga det själv. Inte så att det är någon avancerad teknik, men det verkar som att antingen har man så mycket inspiration att man inte vet var man ska börja, eller så står det totalt still och man har inga idéer alls.
 
Jag är i det senare skedet, och jag har alltså svårt att komma på vad jag vill göra på det här temat. Därför har jag satt ihop ett collage med några bilder som inspirerar mig, dels rent sagolika bilder och dels rent konkreta saker som skulle kunna passa in på temat.
 
 
Jag tror att det svåra med det här temat är att det är så bestämt men samtidigt brett. Det låter kanske konstigt, men jag är övertygad om att det här temat är svårt för mig att tolka eftersom jag oftast gör väldigt konkreta, enkla saker. För mig är en saga något med mycket mystik, konstnärlighet och drömmighet. Och det är helt enkelt inte vad jag brukar göra.
 
Så om ni är som jag, så har jag ett par idéer som kommer lastade här: Måla något från en favoritsaga, skriv en egen saga till ett/ditt barn och illustrera den, gör små fe-hem av krukor, återbruka sagoböcker, gör sagoinspirerade kläder eller smycken, arbeta från en nutida saga och inspireras utifrån den (exempelvis Harry Potter, Hungerspelen, osv), brodera eller sy någonting, fotomanipulera, eller kanske måla sagostenar att bygga sagor utifrån?
 
Vad jag själv kommer göra och vad resultatet slutar på får vi se inom några dagar, men tills dess tycker jag att vi letar inspiration, och sätter igång och bara skapar! För ibland är det enklare att inte tänka utan bara göra.
#1 - - Mikaela:

Jag tror jag oavsiktligt kan ha skapat mitt bidrag igår :D :D Gjorde grejer och sen ba, men va det här passar ju på saga!

Svar: Och makalöst fint blev det du gjorde!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Jag är en av dem som är så inspirerad att jag haft svårt att fånga en idé, men igår kom jag igång med min ursprungliga idé och satt sen och pillade i tre timmar, heelt lycklig. Hoppas det släpper för dig också eller att du kan bara börja och tycka det är kul när du kommer igång. Tack för ett fint, inkluderande och trösterikt inspirationsinlägg!

Svar: Ditt bidrag blev ju magnifikt, så himla imponerad!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Wilda:

Åh jag gillade verkligen krukidén!

Svar: Ja, visst är den fin! Har funderat på något liknande ett tag, men det passar liksom inte in här just nu... Det får vänta tills det finns en trädgård! :)
Beatrice Hallberg

Till top