3 podcasts att lyssna på i sommar

Tips & Guider / Permalink / 3
Hej fina fina ni! Jag njuter av sommarlovet och har hittills lyckats bränna mig rätt rejält. Smörjer och smörjer och smörjer med allt återfuktande jag kan hitta och hoppas att jag slipper fjälla allt för mycket. När ni läser det här har jag gått och köpt solskyddsmedel, och vägrar gå ut utan på ett tag i alla fall.
 
Men det var inte det vi skulle läsa om idag inte! Nej, för nu när det är så fint väder, tänkte jag att folk kanske hellre lyssnar på poddar än att sitta inne och titta på film eller så. Därför måste jag ju bara dela med mig av de poddar jag älskar mest just nu, där jag ser fram emot vartenda avsnitt. Här får ni mina absoluta favoriter:
 
 
Flora och Frida har poddat i snart ett år, och jag älskar det! De är otroligt öppna, pratar om allt mellan himmel och jord, och berättar verkligen om sig själva och sina tankar. Framförallt älskar jag hur fritt de pratar om sex och relationer, något jag saknat i podd-djungeln. Men å andra sidan, hur bra blir det inte när två av ens favoritbloggare går ihop och startar en podd? Magiskt, såklart!
 
Josefin och Vanja bloggar båda på Modette.se, och kände inte varandra nästan alls innan de började podda, för strax över ett år sen. Vanja hade precis börjat jobba på Modette, och sen dess är de riktigt tajta. De har öppna samtal om aktuella ämnen, saker de tycker är viktiga, bloggar, sociala medier och annat som jag gillar mycket! Ibland lite mycket fokus på Stockholm, men annars är den verkligen en riktig pärla!
 
En av de första poddarna med fokus på Skåne, och mer specifikt Malmö! De har även ett otroligt fint instagramkonto, och det var så jag hittade podden. Än så länge finns det bara 3 avsnitt, men de kommer nu med jämna mellanrum en gång i veckan! Hittills är det dels ett tema i varje podd, men utöver temat testar de även en för dem ny sak i Malmö till varje podd. Roligt koncept, och de har världens mysigaste dialekter att lyssna på!
 
 
Klicka på namnet till varje podd för att hamna direkt på deras iTunes-sida, lyssna på några avsnitt och prenumerera vettja!
 
Har ni några favoritpoddar? Kan ni tipsa om något jag verkligen borde lyssna på? De flesta av de jag gillade har slutat göras av olika anledningar, och jag letar efter något nytt att lyssna på!
#1 - - Sandra:

Men vilket roligt koncept Lilla Vardag verkade ha! Ska genast ge den en chans :)

Svar: Ja, det är en jättemysig podd! Tycker egentligen alla borde lyssna, haha! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - SOFIAMILK - skönhet och DIY:

Lyssnade precis på några avsnitt av Fyllepodden, de pratar om alkoholvanor och missbruk vilket är jätteintressant att lyssna på från en ickedrickares perspektiv. Eftersom jag inte dricker alkohol alls känner jag med andra ord inte direkt igen mig i ämnet, hehe, men tycker ändå det är intressant!

Svar: Åh, den har jag nog aldrig ens hört talas om! Själv dricker jag inte heller (mer än kanske 3-4 ggr om året, och då max 2 svagt alkoholhaltiga drycker), så att lyssna på den vore nog intressant. Ska kolla upp den, tack Sofia!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sanna Widman:

Tack för tipsen! :D

Svar: Varsegod, hoppas du hittade nåt bra! :)
Beatrice Hallberg

Till top