Monthly Makers Färg

Monthly Makers / Permalink / 9
Nu är det dags igen! Att visa upp vad man skapat på månadens Monthly Makers-tema! Ni som hänger med vet att temat för maj har varit färg, och den här månaden har jag gett mig på ett stort projekt.
 
Faktum är att projektet är så stort att det inte är färdigt! Men det hindrar mig inte från att visa upp delar av det. Snarare tvärt om, så tror jag att det är bra att vi värdar inte alltid gör perfekta, färdiga saker, utan att det ibland blir både skevt, ofärdigt och går rent ut sagt åt helvete. Men nu är projektet alltså för stort, och därför inte färdigt. Men det påbörjade känns riktigt bra!
 
 
Jag har ju nämligen arbetat med akrylfärg! Ingenting jag gör särskilt ofta, och därför var det en extra utmaning den här gången, eftersom min canvas är 50x60 cm stor!
 
 
 
Jag började dessutom månaden utan staffli, för staffliet kom ner med mamma på måndagen den här veckan, och därför var det lite knappt med tid. Helt missberäknat från min sida, jag trodde jag skulle vara klar på en eftermiddag, och det har gått tre nu utan att jag känner mig färdig.
 
Men nu vill ni väl se det påbörjade resultatet!?
 
 
Såhär ser tavlan ut för tillfället! Helt okej, det syns att jag bytt teknik någonstans mitt i... Men annars trivs jag helt okej med den.
 
 
Här är till exempel två favoritpartier, framförallt det högra! Tror det är min bästa del på hela tavlan faktiskt, fastnar alltid med ögat precis där.
 
 
Och annars ser så gott som hela ut såhär! Det tar sig, med andra ord.
 
 
Och min arbetsstation är en flyttbar variant i form av pall, där jag kletar omkring färg på en tallrik och ja, har en tygbit brevid att torka bort vatten och färg från penslarna med. Varför? Ingen aning, men det funkar ju bra i alla fall!
 
Det här temat har trots lite motgångar passat mig som handen i handsken. Jag trivs rätt bra med penseln i handen, och det där staffliet var precis vad jag behövde! Och det lilla extra gör det ju att det är farmors gamla som gått till mig genom pappa, och ett litet extra plus i kanten får det för att det kan bli väldigt litet och därför passar bra i vår lilla etta!
Jag kommer måla mer. Jag känner det på mig, och det är skönt. Framförallt trivs jag med akrylfärger, men akvarell står högt på listan över tekniker jag vill testa och lära mig. Vi får se vad som händer!

Vad har ni skapat på tema färg? Jag är nyfiken och ser fram emot att se allt i sammanställningen senare i månaden! Glöm inte att länka hos Alicia, mer info får ni här:
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I maj är temat Färg och Alicia är värd. Kommentera detta inlägg med en länk till ditt bidrag för att vara med.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatrice (jag!), ElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
#1 - - Anna María:

Fint Bea! Jag tänkte att tavlan kunde vara färdig pga fin! Men är ändå nyfiken på att veta vad mer du skulle göra med den. Och extra kul att staffliet har gått i arv.

Svar: Tack Anna María! Den är nog snart färdig, ska sätta igång igen nu när tentorna börjar närma sig slutet. Och staffliet är minsann helt otroligt fint!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Tycker det är sååå roligt att du målar :D :D Och så jäkla fint, gillar verkligen färgerna ihop! Också nyfiken på vad mer du ska göra med den, jag tycker den redan är fin :) Vill måla mer abstrakt jag med, men tycker det är knepigt! Du lyckas hur bra som helst ju!

Svar: Det tycker jag också!!! :D Och tack och tack och tack, blir så glad! Den ska bara bli lite finputsad (helt ommålad antagligen) och sen ska den hängas hemma hos mamma och pappa! Men du? Sätt dig bara och kladda lite, låt det vara ett par dagar, och se vad du känner sen, så blir det oftast rätt nice!! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - Silje:

Må bare få si at det du har gjort så langt er helt fantastisk! Kanonfine fargekombinasjoner og mønsteret er skikkelig stilig! :D

Svar: Tack snälla Silje! Blir så glad! :D
Beatrice Hallberg

#4 - - Ruth | HungryHeart.se:

Vad häftigt! Underbara färger och riktigt coolt mönster. Hoppas du hänger tavlan på hedersplatsen när du är färdig, för det är den värd!

Svar: Åh, men tack Ruth!! Den ska hem till mamma och pappa och sitta direkt till vänster när man kommer in i hallen, så det kommer den få göra! :D
Beatrice Hallberg

#5 - - Jess:

Ska bli spännande att se slutresultatet, tycker den är jättefin såhär långt! Härliga färger, men så har ju grönt alltid varit min favoritfärg, tätt följt av blått ;)

Svar: Tack!! Älskar också färgerna, så ska bli kul att se exakt hur det kommer bli på slutet! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Linnéa:

Vilket häftigt mönster, det skall bli spännande att få se det slutresultatet :)

Svar: Tack! Det blir förhoppningsvis snart! :)
Beatrice Hallberg

#7 - - Alicia:

Men va! Det är ju skitfint! Vad sjutton ska du lägga till? Otroligt fina övergångar, som en blandning av djurmönster och camou. Jag gillar den!!

Svar: Åh, haha, det ska bli lite mer finish på den! Det är inte riktigt det jag hade i huvudet när jag började, men det är på god väg! Hade den varit tänkt till mitt eget hem hade jag nog varit nöjd, men nu ska den till mamma och pappa och måste passa där... :)
Beatrice Hallberg

#8 - - Sandra Leone:

Det ser så härligt ut!

Svar: Tack! Älskar att måla, det är så avslappnande!
Beatrice Hallberg

#9 - - Wilda:

Vilken läcker komposition och färgerna är så otroligt snygga ihop! Verkligen en imponerande tavla som håller hög klass! Snyggt.

Svar: Åh, men tack! Jag som mest tycker den är... virrig och känns ofärdig... Hehe.
Beatrice Hallberg

Till top