Premiär-öppningen av Malmö Saluhall

Malmö / Event, Malmö, Mat, Shopping, Utflyktsmål / Permalink / 3
För ett par veckor sen öppnade en av höstens bästa grejer i Malmö, nämligen Malmös alldeles nya Saluhall! Sen har byggts i ett gammalt lokstall som ligger på väg ut mot Västra Hamnen, nästan brevid Malmö Muséer och Malmö Slott. Med andra ord nästan mitt i stan, och på nära gångavstånd från Malmö Central!
 
Så som när något spännande händer i Malmö var där hur. mycket. folk. som. helst. Jag hade tänkt vara där vid tio-tiden när de öppnade alltihop, men det blev så att jag och Eric kom dit ganska prick 12. Helt fel tid att komma dit och vara hungrig, för där var så mycket folk att man knappt kunde gå runt.
 
 
Utsidan är delvis gammalt tegel, delvis brun plåt i rolig form. Utanpå om man kommer från Centralen till finns den här fina skylten med Saluhallens logga!
 
 
På utsidan när vi kom fram fanns där blommor från blombutiken på insidan, som jag förstått säljer enbart blommor i bunt-form. Kul koncept och helt okej priser!
 
 
Vi kom in och gick ett varv i hela saluhallen för att sikta in oss på någonstans att äta. Här är ena sidan, och här ser man också ungefär hur mycket folk där var, hehe.
 
 
St. Jakobs Stenungsbageri har öppnat filial också! Ett av mina bästa caféer i Lund annars, ju.
 
 
Där finns även Malmös första butik där man säljer saker utan förpackning! Tror att man kan köpa vissa saker att packa i där, typ papp-påsar och så, men annars säljs allt utan förpackning, så får man ta med egna! Smart och snyggt.
 
 
Där finns fiskar, en hel del olika så vitt jag kunde se! Sen har jag läst i efterhand att det är en av Sveriges Mästerkock-deltagarna från förra året som driver restaurangen som finns i samband med fisk-stället!
 
 
På ovanvåningen på ena sidan finns det platser att äta på, vilket det också finns på några ställen runt om i hela hallen. Bänkar med pallar, som också är märkta med just loggan för Saluhallen! Branding på en helt ny nivå, riktigt snyggt!
 
 
Kaffebaren drivs av Koppi, som startade i Helsingborg. Nu dricker jag inte kaffe, så jag kan inte avgöra kvalitén, men så vitt jag vet ska den vara hög!
 
 
 
 
I allmänhet är där genomtänkt, snyggt och väldigt instagram-vänligt. Vi stannade inte så länge under öppningen eftersom vi inte hade ork att sitta och äta bland allt folket, men jag tänkte ta mig dit i veckan och fota lite mer och kika runt i vad jag hoppas är lugn och ro, så lovar jag att återkomma med fler bilder och bättre recensioner när jag testat de sakerna jag är intresserad av där inne!
 
Tills vidare tycker jag det är värt ett besök, och tipsar varmt om det! Har ni varit där än?
#1 - - Anonym:

Har varit där flera gånger:) tycker den är riktigt bra, men hade varit ännu bättre om de hade öppet 1-2 timmar längre :) kika gärna in mitt inlägg om saluhallen!

Svar: Ja, öppettiderna kan man ju önska lite mer om, även om det inte påverkat mig än, men i övrigt gillar jag den skarpt! Kul att det äntligen finns en igen! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Jenny:

Ser ut som ett toppenställe ju! Om man tar bort att folk då... Älskar hur man kan köpa förpacknigsfritt, får hoppas att det öppnar något lite närmare mig snart :)

Svar: Ja, jag tror det kommer bli super! Gillar också förpackningsfritt, hoppas dock det blir större snart så det blir billigare, för som det är ju är det ganska dyrt tyvärr :(
Beatrice Hallberg

#3 - - lovisa:

jäklar va crowded! ser dock asnajs ut, särskilt nudelgrejen. måste besöka snarast.

Svar: Ja, där var så löjligt mycket folk! Har inte varit där sen det öppnade nu, men tänkte försöka ta mig dit igen i veckan och reka lite igen! Tror där finns riktigt mycket mysigt!
Beatrice Hallberg

Till top