Monthly Makers Leksaker

Monthly Makers / Skapande / Permalink / 10
Monthly Makers-dags! Månadens tema har varit ett jag tycker är klurigt, faktiskt det svåraste jag tror vi haft, just för min del. Kände mig extremt oinspirerad, ville inte alls göra en leksak eller ja, inget alls kändes rätt. Men så gick jag med i en fantastisk grupp på Facebook där folk postar om växter, och såg något som utvecklades till månadens slutprodukt!
 
I en kruka satt små figurer, som hon trodde var till typ modelljärnväg, som om de satt under stora palmer. Till en början scrollade jag förbi, men kunde liksom inte riktigt släppa dem. Så när jag i panik i förrgår inte hade gjort något och inte visste vad jag skulle göra fick jag en genial idé! Inte lego-gubbarna som jag tänkte först, utan Erics små dinosaurier som han nämnde när vi pratade om det. Klart att de ska få bo i en djungel!?
 
 
Så med hjälp av soffbord, stegpall, en 5-6 krukväxter av varierande storlek och textur, samt några stenar och såklart - plastdinosaurier - började jag sakta men säkert bygga upp en liten djungel på vårt vardagsrumsgolv. Allt medan Emelie satt brevid, läste Veckorevyn och väntade på att vi änteligen skulle gå och fika....
 
 
 
Matglada stegosaurusen med gullrankan, och eh... stångar-dinosaurien på upptäcktsfärd på den blommande Calathean...
 
 
 
 
Några små växtätar-vänner, och lilla triceratopsen!
 
 
Tycker ni inte att hen ser väldigt nöjd ut i djungeln alltså?! Jag tycker det känns som en perfect match.
 
Märks det att jag älskade dinosaurier som liten? Kunde betydligt fler namn förr, men för tillfället får ni nöja er med att den som stångas inte har ett vetenskapligt namn här inne.
 
Vilken bild och dino är din favorit? Själv gillar jag den när tre av dem är samlade i en "glänta" där i mitten tror jag!
 
Vad har ni gjort på månadens tema? Jag ser fram emot att se hur alla andra har tolkat månadens tema! Missa inte att länka hos Elsa, och undrar ni något är här lite mer info:
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I Oktober är temat Leksaker och Elsa är värd. Kommentera detta inlägg med en länk till ditt bidrag för att vara med.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatrice (jag!), ElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
#1 - - Stina | Stinas tillvaro:

Gillar verkligen hur alla våndat sig över temat den här månaden men ändå levererar så grymma och nytänkande saker. Himla härlig liten djungel <3

#2 - - Alicia:

Vad kul att du faktiskt valde att LEKA på temat, det syns att du har haft roligt när du byggt och flyttat om :) Min favvobild är den näst nedersta där stegosaurusen KLÄTTRAR uppför en stjälk. Känns rimligt! ;)

#3 - - Jessica:

Haha åh, håller med Alicia - så härligt att du lekt! Sån himla myskänsla!

#4 - - Mikaela:

Så himla fint!!! Jag såg också den posten och funderar på att låta några dinosaurier bosätta sig i mina krukor med, så himla gullig detalj!!

#5 - - Jess:

Men åh, dinosaurier alltså <3 Så himla lekfullt och fint bidrag :) Älskade också att leka med dinosaurier när jag var liten, har några små figurer sparade som jag funderat på att göra något med, kanske kan komma till skott nu efter lite inspo härifrån!

#6 - - Silje:

Kjenner meg igjen, for eg synest også at temaet var vanskeleg. Men eg synest du har klart å komme med noko ordentleg leikent og fargerikt :D Tommel opp!

#7 - - Wilda:

Så lekfullt! Detta blev jag riktigt glad av :D

#8 - - Linnéa:

Åh vilken rolig tolkning av temat :) Jag gillar verkligen den sista bilden, känns lite som om den skulle vara plockad ur en dinosaurie film ;) Jag gjorde faktiskt inget på detta temat, kände inte att jag hade tid till det.

#9 - - Katarina:

Alla bilder är mina favoritbilder. Älskar installationer! Att få upptäcka något sådant här och sedan stå där och leta efter fler medan fantasin spinner loss. Härlig tolkning av temat.

#10 - - Elsa:

Så himla sött! Älskar verkligen kontrasterna med färgerna på dinosaurierna och "djungeln" :)

Till top