Välkommen hösten!

Jag & Vi / Permalink / 0
Det är höst. På riktigt, den här gången. Det är som att hösten kom med månadsskiftet här nere i Malmö, och faktum är att jag älskar det!
 
 
Jag kanske inte älskar allt med hösten, men just nu är det verkligen bara fördelar med den. Jag älskar inte mörkret, men jag älskar kylan. Den bitande, som får en att vakna till riktigt rejält. Jag älskar att få sova med det tjocka, lite tyngre täcket och att gå omkring i perfekta, stickade sockar. Att det är varm choklad-tider och att téerna flödar i mina muggar och på caféer, att alla träden ser otroliga ut, och att livet lite börjar på nytt.
 
 
Jag har haft en så tung period nu det senaste, men jag känner att den snart vänder. Saker tas tag i på hösten, och jag har planerat in flera saker som ger mig en paus i vardagen, en paus från skolan. Skolan går in i sin tyngsta period hittills nu, men jag känner mig inte särskilt stressad längre. Jag tror att det kommer gå bra, att det löser sig. Min Bullet Journal är påbörjad i en ny bok, den gamla tog slut, och den känns bättre än den gjort på snart ett år. Jag använder den faktiskt, och det känns som att den hjälper. Påminner mig om allt jag annars glömmer.
 
 
Mobilen tickar på brevid mig, för jag är ledig idag, dagen jag skriver det här, och jag har satt upp ett tidsschema komplett med timer för att hålla mig till det. Jag är så tidsvill, så optimistisk på den fronten, och tiden bara försvinner för mig. Men med timern kan jag hålla koll - och det fungerar faktiskt. Jag äter inte för fort, lägger ner tid på att tugga, och skyndar på med andra uppgifter i stället för att fastna vid sånt jag inte måste göra.
 
Så, välkommen hösten! Jag har längtat efter dig. Jag hoppas du är fin, solig och inte allt för regnig till en början, och att du sen tar med dig mysiga stunder, varma filtar och tända ljus. Jag ska njuta av dig fram till vintern i år.
Till top