De senaste veckorna

Malmö / Aktiviteter / Permalink / 1
Det har säkert hänt en hel del i mitt liv jag inte delat med mig av här, och det har säkert varit av både bra och dåliga anledningar, men framförallt om det jag skrev om här. Jag har helt enkelt tagit mitt eget råd och anstått från allt som inte måste göras, som inte känns bra.
 
Men! Det innebär också att jag har gjort en hel del saker som faktiskt ger mig en massa glädje, och det är sånt jag tänkte fokusera på idag! För faktum är att när jag har släppt många av mina egenkonstruerade måsten så har jag börjat uppskatta saker lite mer igen. Så här kommer en liten lista på saker jag gjort på sistone!
 
 
❀ Skolan har börjat igen, och vi läser Literacy! Superkul!!
❀ Jag och Eric åkte till Bondens Marknad på Drottningtorget.
❀ Köpte skånska äpplen och päron, potatisar och bullar från Hven. Och honung!
❀ Upptäckt en ny, underbar spellista på Spotify som går i princip på repeat i datorn och telefonen konstant.
❀ Fikat med Emelie tre gånger!!
 
 
❀ Målat akvarell igen och uppskattat det lika mycket som när jag började.
❀ Testat monotypi i skolan och skrivit upp allt man behöver på en inköpslista till senare tillfälle.
❀ Kikat på demonstrationer genom lövverk i Pildammsparken.
❀ Gått en lång promenad i regnet för att fånga Magmar i Pokémon Go.
❀ Ramlat på ett litet konstgalleri på det mest otippade stället någonsin och gått in och fått en dagligt kultur-dos.
 
 
❀ Haft gäster en lördagskväll.
❀ Experimenterat med en favoritefterrätt och skapat ett nytt recept på köpet!
❀ Fått beröm för mat + efterrätt av ovan nämnda gäster.
❀ Köpt en surfplatta och ett tangentbord att anteckna på i skolan för att slippa släpa datorn = livskvalité!
❀ Saknar att läsa och därför läst om och läst ut fyra (4!) böcker på en dryg vecka.
 
 
❀ Planerat inför den stundande Köpenhamns-resan.
❀ Städat hela lägenheten och njutit av känslan efteråt.
❀ Yogat.
❀ Haft intressanta lektioner, och fina luncher på kajen utanför i strålande solsken och efter behov även i skugga.
❀ Höstens första ostkväll.
 
Vad har ni gjort sen sist? Skriv era topp tre bästa grejer i en kommentar!
#1 - - Susanna:

Vilken kul liten lista :)

Svar: Tack :)
Beatrice Hallberg

Till top