Köpenhamn dag 3 (morgon, HAY & Rosenborg Slott)

Köpenhamn 2016 / Aktiviteter, Copenhagen, Danmark, Denmark, Köpenhamn, Utflyktsmål / Permalink / 0
Såhär när snön ligger tung och tjock på marken i i princip hela Sverige så tänkte jag ignorera detta deprimerande och kalla faktum (deppigt mest för att det inte är riktig snö, utan mest bara slask och is här just nu), och fokusera lite på vår Köpenhamns-resa igen! Nu har det ju gått sisådär en 4-5 månader sen vi var där i slutet av September, och när jag tittar tillbaka och tänker på hur varmt det var blir jag riktigt glad i hjärtat. Lite värme just nu hade alltså inte skadat alls.
 
 
Morgonen dag 3 började här, eller ja, den började nästan här, för här köpte vi en del av vår frukost. Det här bageriet fanns dels på vår gata, men finns bland annat på Jægersborggade också, och de har riktigt gott bröd!
 
 
Så vi köpte varsin frukostfralla och varsitt wienerbröd och gick tillbaka till lägenheten för att äta frukost!
 
 
 
Så vi åt varsin fralla med brie, lite yoghurt och drack apelsinjuice. Juicen var i princip det äckligaste jag druckit dock, så rekommenderar inte! Hehe.... Men allt det andra var riktigt gott, och den där ananas-skyr-grejen var riktigt, riktigt god!
 
 
Vi vilade lite i lägenheten och jag tror att jag kanske satt lite med datorn och tömde kameran eller så, och alltså... jag fattar fortfarande inte hur fin den där lägenheten var?! Så så liten, men supermysig och riktigt ljus och härlig!
 
 
Sen rörde vi oss utåt, och tog bussen in mot centrum. Eller "centrum", vi bodde inte så långt från den absoluta turist-kärnan vi heller.
 
 
Och vi satte sikte på detta!
 
 
Makalösa HAY House. Där kikade vi runt i kanske en timme? Jag köpte lite saker och den trevliga personalen gav mig ett skyltex av en vara jag ville köpa för att den inte fanns på lagret just då. Lite såhär såg det ut:
 
 
 
 
 
Sen tog vi oss vidare, för vi hade en tid att passa! Jag vet inte alls vad vi åt till lunch den här dagen, men vi vandrade i alla fall vidare bort mot....
 
 
Fler fina hus! Skämtar bara, det var en massa fina hus på vägen, men vi gick till Rosenborg Slott för att fika lite i parken.
 
 
Där stod en ståtlig marmorstaty av.... nu minns jag inte alls... Nån snubbe är det i alla fall!
 
 
Vi åt wienerbröden vi köpt innan, och drack varsin spännande San Pellegrino-smak! Så himla kul med fler smaker, massor som jag aldrig sett förut, och min med typ lime och mynta var så. himla. god!
 
 
 
Njöt av lugnet i vårt lilla hörn (förutom grannarna på bänken en bit bakom Eric som ibland var lite högljudda, och varav mannen vid ett tillfälle gick in och kissade i rabatten bakom sig... Eh...
 
 
Sen var det dags för nästa äventyr (och det vi var tvungna att passa en tid för!), men det får ni se en annan dag!
Till top