Monthly Makers Inspiration: Kontrast

Monthly Makers / DIY, Inspiration, Monthly Makers, Skapande / Permalink / 3
Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att lämna in sina bidrag!? Eller jo, kanske, men lite drygt 10 dagar känns ofta som längre än vad det rent praktiskt är. För alla er som läser och inte riktigt är säkra på vad ni vill göra, eller som bara vill titta på fina bilder ett tag, så har jag satt ihop lite inspiration!
 
 
Dels har vi ett par gamla bidrag som jag själv har skapat genom åren, som den här tygkassen jag målade monsterablad på! Väldig konstrast mellan det ljusa tyget och det svarta trycket som blev.
 
 
Eller mitt bidrag till tema Avtryck i januari 2015, där det är både kontraster mellan det ljusa och mörka, mellan färgerna och det mer stilistiska och mellan de olika formerna som blir, gentemot linjerna eller strukturen i tyget.
 
 
 
Och så har jag samlat lite saker här som inspirerar mig på det här temat. På olika sätt känner jag ändå att allt är kontrast. Pallen är en kontrast mellan det snabba och det långsamma, spegeln och dörrstoppen mellan hårt och mjukt, fast på olika sätt. T-shirten är kontrasten mellan det enkla, enfärgade och det mönstrade och uttrycksfulla i tyget på fickan. Skålen är mer i färgerna svart och vitt, men också i detta fallet att det är en målad blomma i plastformat.
 
Kontrast kan vara så många olika saker, så jag skrev faktiskt ner några ord som jag tycker är lite motsatser eller kontraster som jag tänkte dela med mig av:
Mjukt - Hårt
Nytt - Gammalt
Svart - Vitt
Snabbt - Långsamt
Slarvigt - Noggrant
Gulligt - Hemskt/Läskigt/Ledsamt/osv.
Dött - Levande
Runt - Kantigt
Stor - Liten
Avskalat - Plåttrigt
Städat - Stökigt
 
Förhoppningsvis känner ni snart att ni är redo att hitta på något, och om ni redan har börjat är det ju toppen! Jag är nyfiken på att se allas tolkningar i år, och framförallt på detta ganska breda, men samtidigt lite kluriga, tema!
 
Vi som driver Monthly Makers 2017 är AliciaBeatriceElsaEmiliaFredrikaJessicaJohannaJuliaMikaelaRuthStina och Wilda.
Mer av oss hittar du på Facebook, Instagram, Pinterest, webben, och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!
#1 - - Sandra Leone:

Vilket spännande tema!

Svar: Ja, visst är det! Du borde hitta på nåt och vara med vettja! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Älskar din monsterakasse alltså! Och så bra med kontrastordlistan :D

Svar: Åh, jag använder den verkligen aldrig :( Borde göra det! Eller så kan du få den på posten?! Kontrastordlistan tänkte jag borde vara för alla och inte bara vår lilla grupp! <3
Beatrice Hallberg

#3 - - Wilda:

Jättefin lista som inspirerar! Och gillar verkligen tavlan du gjorde på tema avtryck!

Svar: Tack!! Jag gillar också avtrycks-projektet, farmor fick det i julklapp och gillade det också mycket!
Beatrice Hallberg

Till top