Välkommen! / Welcome!

Om Mig / Permalink / 0
Who am I?
 
Jag heter Beatrice Hallberg, är tjugotvå år gammal och bor i centrala Malmö med min fästman Eric. 
 
Saker som intresserar mig: Kreativa sysslor (fotografi, målning, DIY's), inredning, matlagning, musik och att hitta nya pärlor i Malmö. Feminism, att besöka gallerier och muséer, resande och minimalism.
 
My name is Beatrice Hallberg, I'm 22 years old and I live in central Malmö, Sweden with my fiancé.
 
Things I like: Creative things (Photography, painting, DIY's), interior design, cooking, music and finding new favourite places around Malmö. Feminism, visiting galleries and museums, travel and minimalism.
 
 
 
What do I do?
 
Hösten 2015 började jag plugga till Förskollärare med Musikprofil på Malmö Högskola. Det är min huvudsakliga syssla större delen av året, och när jag inte pluggar försöker jag göra någon eller flera av de saker som jag uppskattar. Allra helst umgås jag med vänner eller med Eric, och kanske fikar eller går på någon trevlig utställning på nåt museum.
 
Beginning the fall of 2015 I started studying at the Pre-School Teacher Programme with a Music profile at Malmö University. That's what I do most of the year, and when I'm not studying I try to do one or more of the things I enjoy. Such as hanging out with friends or wih Eric, maybe grabbing a coffee or visiting some nice exhibition at some museum.
 
 
 
 
What is this blog about?
 
Den här bloggen handlar om mig och mitt liv. Mestadels delar jag med mig av mina favoriter kring Malmö, eller min hemstad Falkenberg, men blandat med det finns tips till allt jag älskar på såväl internet som andra platser. Ibland reser jag, och då följer kameran och anteckningsblocket med, och ibland skapar jag saker. Ibland kan det dessutom komma upp en guide eller två till platser jag uppskattar eller saker jag är bra på!
 
This blog is about me and my life. Mostly about the things I love about Malmö, or my hometown Falkenberg. That's mixed up with tips to all the things I love around the internet and elsewhere. Sometimes I travel, and the camera and notebook comes with me. Sometimes I create things, and sometimes there can be a guide or two to places I like or things I'm good at!
 
 
Any special things?
 
Självklart! En av de bästa sakerna jag vet är att jag är en del av Monthly Makers, ett kreativt gäng som varje månad håller i en kreativ utmaning och samlar allt under ett tema. Vi är inne på vårt andra år, och det blir bara bättre för varje månad!
 
Of course! One of the best things I know is that I'm a part of Monthly Makers, a creative gang of cool women who hosts a creative challenge each month. Every month it's a new theme, and we're in on our second year making it better each month!
 
 
Some last things.
 
Som en sista liten grej vill jag bara tacka för att du läst det här, och berätta att om du vill kontakta mig av valfri anledning (fan mail, frågor, samarbeten, eller något annat), så finns all information för detta under min Kontakt-sida.
 
As a last note, I would like to thank you for reading this, and tell you that if you would like to contact me for any reason (fan mail, questions, collaborations, or any other thing), all the info can be found at my Contact page.
 
Some favourite categories:
 
 
Till top