10-1

Listor / Permalink / 4
 
10 saker jag tycker om:
Min pojkvän.
Kolakakor.
När solen skiner på hösten.
Strumpbyxor.
Spontana utflykter.
Att läsa bra böcker.
Att det snart är okej att börja dricka julmust.
Att vi snart får ett skrivbord!
När Kajsa hälsar på.
Alla nya kompisar jag lärt känna.
 
 
9 saker jag tycker mindre om:
Död.
Dåliga hårdagar.
Icke vald ensamhet.
Ärtsoppa.
Ryggont.
Oändligt regn på hösten.
Snö och kyla.
Folk som inte förstår när man inte vill prata med dem.
Mensvärk.
 
 
8 saker som jag tycker om att äta/dricka :
Rabarber & Vanilj-te från ICA.
Hemgjorda hamburgare.
Vaniljglass med varma hallon.
Varm choklad.
Polly (bara ljusa).
All mat man får hemma hos Eric.
Caesarsallad.
Pizza med fyra ostar.
 
 
7 saker jag är rädd för:
Att det ska bryta ut krig i närområden.
Att bli lämnad ensam.
Att farmor ska dö.
Spindlar.
Att mitt hem ska börja brinna.
Att det blir nyval och SD blir större.
Att dö tidigt.
 
 
6 saker jag vill göra i framtiden:
Bli med barn och hus/stor lägenhet.
Jobba med något jag gillar.
Ha en bättre, mer utvecklad blogg.
Resa genom Europa.
Fortsätta vara ihop med Eric.
Ha en högskole-/universitetsexamen.
 
 
 
5 platser som jag tycker om att vara på:
Lägenheten i Malmö.
Vid havet.
Botaniska trädgårdar med växthus.
Hemma i Falkenberg, hos mig eller hos Eric.
På bibliotek.
 
 
4 ord som beskriver mig: 
Ångestfylld.
Kreativ.
Petig.
Lättroad.
 
 
3 saker som jag ser fram emot: 
Julen och allt som hör till den.
Vårterminen, och förhoppningsvis plugg.
Att Kajsa flyttar till London så jag kan hälsa på.
 
 
2 bra låtar: 
Teen Idle - Marina & the Diamonds
Amy Amy Amy/Outro - Amy Winehouse
 
 
1 bra film: 
Pitch Perfect - den perfekta kombon av musikalitet, grymma tjejer och rolig handling!
 
Förra gången jag gjorde den här listan finns här!
#1 - - Tovvsan:

Jättebra inlägg! Mysiga bilder!

Svar: Åh, men tack så mycket! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Dejan JUL:

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack så mycket!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sandra:

Älskar också att vara på bibliotek. Måste lägga mig i badet och sträckläsa min bok så att jag snart får gå och låna en ny tror jag.

Ja, många suckulenter är faktiskt rätt tråkiga men om man kollar på pinterest (https://www.pinterest.com/search/pins/?q=succulents&term_meta[]=succulents|typed) kan man ju hitta så sjukt många roliga sorter. Måste hitta någon i Sverige som har de där lite mer annorlunda och tigga till med ett blad eller två :)

Svar: Ja, alltså bibliotek är fantastiska! Ska till vårt idag hade jag tänkt, för att skriva ihop en liten storyline till årets NaNoWriMo. :)
Åh, men vilken bra grej att söka på Pinterest! Har inte alls tänkt på det, brukar bara söka på pyssel och sånt, men den där sökningen var ju fantastisk! Ska leta lite på IKEA någon dag och se om jag kan hitta en rolig suckulent-planta där, ibland har de en hel del kul grejer. :)
Beatrice Hallberg

#4 - - HANNA GÖTHBERG:

Vilken mysig blogg!

Svar: Åh, men tack så mycket!
Beatrice Hallberg

Till top