Sånt som hänt den senaste veckan

Malmö / Permalink / 4
 
Tänkte att jag kunde berätta lite om såna där ögonblick som skett den senaste veckan, för sånt gör jag lite för sällan numera!
Den har innehållit mängder av körsbärsblom i olika former, men ni får bara en bild nu för att ni ska slippa de eviga inläggen fyllda av dem, hehe.
 
 
Jag har lagat mängder av byxor. Eller ja, tills nålen böjdes. (BÖJDES alltså, inte bröts av... Så himla konstigt.)
 
 
Jag har ätit den godaste, godaste pastasalladen till lunch en solig dag när vi för en gångs skull åt lunch tillsammans. Har lagt upp receptet för ett tag sen här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi tog en buss till Ribersborg och gick mot Västra Hamnen. Stannade för gudomlig glass på Bar Italia, som ligger halvvägs ut ungefär, om man går på sidan som ligger närmast Ribersborg. Rekommenderar i princip alla glassar, vi tog 6 olika och alla var lika goda!
 
 
Har tagit färgkoordinerade foton på saker som legat i fönstret, som Erics GoT-böcker som låg med sidorna utåt.
 
 
Vi har köpt mängder av färsk frukt på torget, och sen skurit och fryst in den. Så himla mycket gott och superhärligt med alla färger! (Och billigt, 180 kr sammanlagt!)
 
 
Och så har vi ätit en galet god vegetarisk pestolasagne, som jag på något sätt hittat på själv. Den får ni faktiskt recept på i morgon, så kika in då också! Och hur fin är den inte med sina vackra lager i olika färger? Görs bäst i glasform för effekten av detta!
 
Har ni något extra fint att berätta? Något som hänt nu, eller som ska hända snart? Berätta bland kommentarerna!
#1 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Vilken bra vecka! Älskar bilderna, så himla fina! Speciellt den med frukterna <3

Svar: Ja, verkligen! Tack så jättemycket<3
Beatrice Hallberg

#2 - - Anna Månsson:

Sitter med C-uppstasen och mitt liv stavas motivationspsykologi typ xD. Annars händer det väldigt lite, gör lite studentkårssaker men annars så inget nytt <3

Svar: Kul låter det ju då inte, haha. Men det är är väl skönt när det väl är klart sen! Hoppas den blir bra! <3
Beatrice Hallberg

#3 - - Lindah:

Har du kollat så du använt rätt nål i symaskinen när du lagat byxorna? Tänkte på att du hade jeans på bilden. När man lagar jeans behöver man använda en annan nål än den som sitter i maskinen. Jag fick några andra sorters nålar med min symaskin, det kanske du fick också, och där fanns det en för jeans! (vilken det var minns jag dock inte, haha, men det kanske står i instruktionsboken)

Svar: Definitivt inte, men det visste jag också. Är mer förvånad över att den böjdes och inte bröts som de brukar göra! Har inga jeans-nålar, men ska byta till en annan jag fick med. Tyvärr är symaskinen från IKEA, så det är liksom ingenting man syr proffsiga grejer med direkt, men den gör det den ska mer eller mindre bra!
Beatrice Hallberg

#4 - - ɑ n n i k ɑ:

Härliga bilder :)

Svar: Tack :)
Beatrice Hallberg

Till top