September Goals

, Jag & Vi / Permalink / 5
Nu när jag dragit igång här och uppdaterar betydligt bättre än jag gjort på länge, så tänkte jag också att jag ska fortsätta på en liten grej jag startade här i Maj. Nämligen månads-målen! För det är ju faktiskt en rolig grej, och något som peppar mig att jobba för de mål jag satt upp. Så nu kör vi, här är mina mål för September:
 
 
#1 | Starta skolan med att verkligen anstränga mig | För mig är detta verkligen viktigt. Jag har aldrig varit särskilt bra på att faktiskt göra läxor och plugga ordentligt, men nu med så mycket som vi faktiskt har så känns det viktigt att inte halka efter redan i början.
 
#2 | Gå och lägga mig i tid | Det här är ett mål som också kommer vara viktigt nu med skolan. Jag har en tendens att gå och lägga mig alldeles för sent, ofta så sent som ett på natten, och det påverkar otroligt negativt de dagar jag sen ska upp lite tidigare och börjar 8 på morgonen.
 
#3 | Jobba med det kreativa | Jag har som ett litet mål att jag vill göra fler kreativa saker igen. Om det så är att fota mer "konstnärligt" eller att måla, brodera, sy eller sticka, så ska det bli lite mer av det nu!
 
#4 | Komma igång med vardagen | Det ska börjas ordentligt igen med veckohandling och matlistor, lite städning och en hel del ordning i livet. Sånt som har varit en bristvara de senaste... 21 åren av mitt liv, eller så. Faktum är att första planerade veckan rent mat-mässigt börjar redan idag, så nu kör vi!
 
 
Vad har ni för mål eller saker ni vill göra under September?
#1 - - Mikaela:

Åhh jag skulle också behöva sätta lite mål! Men ja, mitt första är som ditt: plugga ordentligt och i TID! Och andra också för den delen, nu för tiden måste jag gå och lägga mig typ 22-23 som senast i och med att jag får gå upp 6-6.30 varje dag, och jag är verkligen inte en morgonmänniska egentligen :P Sen vill jag verkligen komma igång med att teckna och måla mer igen, men det kickstartade jag redan i helgen med att måla 4 akavareller som förvisso inte blev några mästerverk men att bara få hålla i penslar igen var <3! Och bli bättre på att laga matlådor!

Svar: Ja, men kör säger jag! Det bästa som finns är att skriva upp mål såhär, för då vet man att fler har läst dem och man blir mer peppad till att följa dem. Matlådor förresten, mitt bästa tips är att inte "laga matlådor" utan att bara laga ett par extra portioner när man lagar vanlig mat i stället! Så slipper man äta samma sak varje dag + får nästan aldrig slut på dem eftersom man alltid får lite mat över från kvällarna! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Jo men det är så jag brukar göra, bara att vi dels blivit så dåliga på att laga mat överhuvudtaget, eller att laga mat som passar som matlådor (tacos är lite krångligt att ha som matlåda tycker jag!) :P Mest är det väl att det blivit mycket att vi äter typ mackor eller nån annan inte riktigt mat-mat till middag eller typ köper hem färdigmat. Så det är väl att bli bättre på att orka laga mat generellt jag ska bli!

Svar: Alltså, jag vet hur det känns, haha! Men nu har vi börjat med veckohandling och planering igen (det tar ju dock lite tid...) och det sparar ju så himla mycket mat-krångel ändå! Tips till taco: gör en sallad! Bara kör i lite fler grönsaker och så kanske några tacochips eller vad man har till i en liten burk brevid så blir det inte lika kladdigt som om man äter med händerna! Eller nåt. Mackor är svårare, men det går säkert att hitta på något liknande, haha. Oavsett så är det ju alltid värt det att planera lite känner jag. :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Sandra:

Vad roligt med lite mål. Just det där med att planera måltider är jag såå dålig på. Varje gång vi bestämmer oss för att det ska funka och handlar hem allt osv så känner vi bara att vi inte är sugna på just det vi bestämt och sådär. Så trist :P

Svar: Ja, eller hur! Och jag känner igen det där... Men nu har vi testat mycket nytt, så det är typ aldrig riktigt så just nu, men det är ofta så när man typ... slänger in recept man brukar gilla? Då upplever i alla fall jag att det blir mer så! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Agnes:

Låter som bra mål för månaden, jag har typ det samma haha. Lycka till! <3

Svar: Ja, haha. Ganska rimliga liksom! Tack detsamma! <3
Beatrice Hallberg

#5 - - Madson:

Jag har som mål att lägga så lite tid som möjligt på plugg: studera effektivt alltså. Det är så himla värt.

Svar: Låter jättebra tycker jag! Kanske det är så man ska göra?
Beatrice Hallberg

Till top