10 saker jag vill hinna med innan julafton

Firanden & Högtider / Jul, Listor / Permalink / 2
Förra året skrev jag listan på 30 saker jag ville göra innan jul, men i år har jag helt ärligt varken tid eller ork att göra så många saker. Jag minns inte säkert om jag avklarade mina önskningar för förra året, men jag tvivlar på det. Så här kommer de 10 saker jag verkligen hoppas mest på att hinna och orka göra innan julafton!
 
 
★ Gå på Lisebergs julöppna aktiviteter. Eric fick det i födelsedagspresent av mig och vi hoppas hinna dagarna innan jul.
 
★ Se The Holiday - min ultimata julfilm.
 
 
★ Köpa och slå in alla paket! Om än inte så farligt många, men älskar att gå på stan och leta efter den perfekta klappen och sen lägga tid och omsorg på att slå in med fina papper, snören och andra dekorationer.
 
★ Koka min bästa julkola minst en gång.
 
 
★ Adventsmysa med Eric - glögg, tända ljus och äta lussebullar!
 
★ Besöka ett par julmarknader - helst den på Caroli och den med Harry Potter-tema som är nästa helg.
 
 
★ Experimentera fram ett nytt julgodis att lägga upp här.
 
★ Titta på en gammal julspecial av Downton Abbey för ultimat julkänsla.
 
 
★ Skapa eget julpynt att hänga i granen - ihop med julkulorna jag glittrade ner förra året.
 
★ Klä granen hemma i Falkenberg!
 
 
Vad står på era önskelistor att hinna med innan julen slår till med full kraft?
#1 - - Wilda:

Åh vilka fina planer. Hoppas du får göra dem i ett lugnt tempo så du får vila i dem. Det önskar jag dig mer än något annat - lugn och ro. <3

Svar: Tack Wilda <3 Lugnt blev det inte, men jag är rätt nöjd ändå! Har försökt pausa lite mitt i allt och koncentrera mig på det viktiga, och det känns skönt att ha den insikten!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Så smart att skala ner och välja ut det viktigaste, det är nog så en måste göra såhär års. Planerna låter härliga också, jag älskar ditt julpapper med lingonris. Så mysiga bilder i det här inlägget också.

Men VADÅ HP-julmarknad!!!??????

Svar: Det blev ju inte ens att jag lyckades med alla 10 saker, men det blev rätt fint ändå tycker jag! HP-marknaden var en så himla stor besvikelse :( Det var så lång kö att det typ inte gick att komma in, så jag kikade bara lite i grinden av ren nyfikenhet, mer än så vet jag inte :( Men tror att med tanke på den succén så lär den komma tillbaka nästa år med större yta! De släppte bara in så det var max 100 pers i lilla Holmgången samtidigt liksom.....
Beatrice Hallberg

Till top