Monthly Makers Augusti: Textil!

Monthly Makers / Permalink / 6
Jaha, och så kom turen att vara värd till mig. Ett uppdrag som känns både trevligt, kul och lite nervöst, eftersom jag fått ett material-tema snarare än ett tema-tema, eller vad man ska kalla det. Och det är ju ändå så att fler brukar avstå när det är just material, men jag hoppas också att månadens tema kan vara såpass brett och populärt att många hänger på!
 
I alla fall, till saken. Månadens tema är alltså TEXTIL! Är så glad för att jag fick just det temat, eftersom det är det som är både lättast och svårast att jobba med för min del. Jag har en uppsjö idéer, varav jag tänkte dela med mig av en del av dem till er! Här kommer lite inspiration:
 
 
Jag känner att temat är såpass brett att man kan göra lite vad man vill. Kanske brodera, sy, måla på tyg, limma ihop tyg, virka eller sticka med tyg, knyppla, ja ni fattar. Själv har jag fastnat för det snygga duschdraperiet här i min lilla moodboard! Alla idéer och en hel del fler finns samlat HÄR i min Pinterest-mapp med inspiration!
 
Här är lite saker jag gjort innan som skulle passa på temat:
 
 
 
Har ni missat vad Monthly Makers handlar om? Då kan ni kika HÄR. Ni kan även gå in och gillar vår Facebooksida, eller kolla på Instagram under #monthlymakers. Alla tidigare verk finns samlade i vår gemensamma mapp på Pinterest, HÄR.
 
En liten snabbgenomgång om vad det handlar om:
12 bloggar, 12 månader, 12 teman. Vi är värdinnor för ett var.
10:e, presentation av det gemensamma temat.
25:e, månadsvärden bloggar sitt eget bidrag och börjar samla in era i kommentarsfältet.
I slutet av månaden sammanställer värden allt magiskt vi gjort tillsammans!
 
Vi vill också påminna om att Monthly Makers handlar om att få igång kreativiteten. Alltså att det man bidrar med är gjort under de 15 dagarna som vi andra skapar, och inte veckor eller månader eller till och med år tidigare. Detta för att det just går ut på att skapa på ett tema under lite tidspress, och inte på att vara med så många gånger som möjligt. Alla är välkomna, så många gånger de vill, men vi ser helst att bidraget är skapat just under tiden temat håller på.
 
Vi som hittat på detta fenomenala är: SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna MaríaBeata och så jag, Beatrice!
#1 - - Alicia:

Yesssssss ÄNTLIGEN!!! Jag är så himmmmmmla taggad på det här temat och bara längtar efter att få börja greja!

#2 - - Mikaela:

Jag är aspepp!!! Kunde inte sova igår så låg och skrev förslag till vad jag ska göra i anteckningar på mobilen :P

#3 - - Louie:

Kul! :D

#4 - - Beata:

peppen!!

#5 - - Anna María:

Kul med temat. Har lite idéer redan som jag ska fila vidare på. Dock har jag tänkt att det är precis tvärt om. Att det är fler som är med när vi har ett material än när vi har ett tema-ord. Haha, vi får se hur det blir den här månaden. :)

Svar: Kul ju! Ännu roligare att vi tänker så olika men att det ändå går så bra ihop hela alltet! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Jess:

Är så glad för det här temat för det är helt utanför min comfort zone men ändå har jag redan en idé om vad jag vill göra! Ska bli så kul det här :D

Svar: Ska bli SÅ kul att se vad alla har gjort! :D
Beatrice Hallberg

Till top