Sommarlistan

Listor / Permalink / 1
 
 
 
i sommar ska jag: jobba med konfirmanderna för tredje sommaren i rad, grilla mycket, umgås med min älskade Eric och med mina fina vänner, bada i havet nu när jag äntligen köpt en ny bikini, sola på stranden, åka iväg lite ibland och leva livet på andra platser och så ska jag till Gotland för första gången!

bästa med sommaren är: värmen, solen och ledigheten. att få ta det lite lugnt, och ha roligt med alla andra som också orkar sig ut efter den långa vintern och våren i skolan!

sämsta med sommaren är: när den inte är varm nog så att man inte kan springa ute i shorts och linne mitt i natten, och myggen. alltid myggen.

bästa sommarsysslan: rätt enkelt två saker: att cykla genom natten i shorts och linne eller en tunn klänning, helst med bra vänner. och att få äta grillat igen, något som alltid är en lyx för mig eftersom vi inte kan grilla på våran balkong.

ultimata sommarklädseln: låga converse, en bekväm klänning och så bikini under så att man bara kan slänga sig i havet om man känner för det!
 
 
 
 
 
 
drömsommarresan: jag är nyfiken på att tälta i Skåne någon vecka, annars lever jag livet i sommar-Berlin just i detta nu.

finaste sommarminne: måste vara i femman. jag och några av mina då bästa vänner satt på bryggan en rätt sen kväll och sa "vi ska alltid vara bästa vänner, vad som än händer." och även om det inte alls blev så, så var det en fin kväll och en fin sommar.

bästa platsen på sommaren: jag måste säga hemma i Falkenberg. för jag tycker så mycket om min hemstad på sommaren, även om den är rätt menlös resten av året. Här är vackert, grönt och så bor jag max 5 minuter på cykel från havet, inte helt fel.

godaste glassorten: jag älskar typ all glass. men undviker helst chokladglass och tycker inte om något med lakrits i, men sorbet är alltid ett säkert kort! annars mycket frukt i glassen, vad som helst duger!

morgondagens sommarsysslor: i morgon ska vi vakna upp i lägenheten, och förhoppningsvis är det fint väder. då ska vi sola lite i en park och sen ska vi ta det lugnt, fira Linnea som fyller år och äta på någon bra restaurang!

på midsommar: jag har ingen aning än så länge, men det lutar åt att jag grillar med några fina människor, har en blomkrans runt huvudet och ha det allmänt bra!
 
 
 
 
 
 
om jag var en blomma skulle jag vara: jag vet inte, men jag tycker himla mycket om förgätmigej. fast nej, jag tror att jag numera känner mig som en enorm rhododendron-buske. Färgglad och sådär, haha.

bästa sommardoften: asfalt när det regnat, nyklippt gräs, jordgubbar, rabarberpaj och nybakta kanelbullar!

bästa sommarbäret: jordgubbar. alltid jordgubbar.

bästa klassiska sommarlåten: oj, jag gillar inte klassisk svensk sommarmusik alls, haha. men jag gillar peppig musik på sommaren, musik man blir glad av. Som den här och den här!

bästa sommaren hittills: en väldigt bra fråga. jag tippar på att sommaren 2010 var den jag var gladast än så länge, men jag har en stark känsla om att den här sommaren, den kommer bli den bästa någonsin!

den här sommaren kommer bli: den bästa i mitt liv.
 
 
 
#1 - - Malin Aurora:

Åh så härliga bilder!

Svar: Åh, tack!!
Beatrice Hallberg

Till top