En Himla Fin Kväll

Falkenberg / Permalink / 3
Och så gick det en vecka igen och jag bara försvann, men så är livet ibland! Hur mycket jag än vill, så orkar jag inte alltid, och då blir det såhär. Men nog om det, nu tänkte jag visa lite bilder från en av de få sommarkvällarna som Eric var i Falkenberg!
 
 
Vi blev bjudna på kvällsmat av Erics fantastiska föräldrar, på Annas Trädgård i Falkenberg. Det var så otroligt fint väder och sådär i början när det började bli varmt ute igen.
 
 
Allihop valde samma sak - en kycklingsallad med caesardressing. Helt okej, men jag skulle inte välja den före de flesta andra jag ätit. Kul med tomaterna och den picklade rödlöken, men stort minus för den feta dressingen som smakade mest majonnäs och för de enorma krutongerna som man knappt fick in i munnen. Tror att deras fika är betydligt trevligare dock, och miljön gör det värt det att sitta där en stund och ta det lugnt i solen!
 
 
Sen åkte vi hem och Ida (Erics lillasyster) föreslog att vi skulle spela kubb. Jag, Ida och Stefan var i ett lag (som vann! hehe) mot Eric och Annica, som var så himla nära att vinna ändå.
 
 
Sen blev det Yatzy också! I två omgångar med olika regler, varav de sista helt klart var roligast. Skillnaden är att alla måste ta slagen i ordning. Alltså alla börjar med ettor, sen tvåor, sen treor, osv. Klarar man tre av varje i början får man bonus, och har man tur får man Yatzy på slutet och inte i början, hehe. Helt klart roligare än de vanliga, klassiska reglerna!
 
 
Under tiden åt vi varsin liten glass och skrattade så vi nästan grät. Allt som allt en himla fin, solig kväll. Är så glad för att både jag och Eric trivs med varandras föräldrar, och att de trivs så bra ihop. Allt blir så jobbigt annars, tro mig jag vet.
 
Annars då? Jag har jobbat klart, tentan är avklarad och om mindre än en vecka börjar skolan igen! Ska berätta lite mer i ett eget inlägg hade jag tänkt, men tills dess har jag också jobbar fram några inlägg igen. Jag vill ju så gärna, men ibland blir det bara inte så.
 
Snart kommer mitt bidrag till Monthly Makers dock, så glöm inte bort att göra något på tema Textil! Är så himla nyfiken på vad alla hittar på den här månaden!
#1 - - Mikaela:

Mysig kväll det ser ut som! Vad har Eric gjort hela sommaren, har han jobbat i Malmö? Är så stressad över MM, kommer inte hinna låna symaskinen så min idé går inte att genomföra :( Vet inte riktigt vad jag ska göra istället!

Svar: Ja, det var det verkligen! Och ja, det har han... på IKEA. Väldigt praktiskt med personalrabatt, hehe. Men mindre kul att jobba 5-10 på morgonen och så, som han gör rätt ofta...
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

Det lät ju som en huuur fin kväll som helst. Lyxigt att bli bjuden på käk med ;)

#3 - - Mikaela:

Blä, min sambo har också jobbat sjuka tider och gått upp 04.30 och cyklat iväg, och sen varit jättemegatrött. Men hoppas han också får mer normala tider i höst!

Till top