Fotografering, katter och indisk mat

Falkenberg / Permalink / 4
Förra onsdagen när jag var ledig hade jag blivit tillfrågad att fotografera min farbror och hans fru inför en maskerad de skulle på. De hade gjort sina egna, helt otroliga venetianska masker och ville ha det förevigat sådär som man ju vill ibland! Så jag packade ner alla mina objektiv (och alla pappas) och stativet och blev hämtad inne i stan.
 
 
Vi började med brunch! Tuvas bästa vänner från ungdomen var på besök med respektive och de var relativt nyvakna när vi kom dit.
 
 
Det dukades upp som vanligt när man är där, med bland annat bröd, yoghurt, flingor, diverse pålägg och te och juice och kaffe och varm choklad. Ja, ni vet, brunch.
 
 
Och två nyvakna, trötta småkusiner fanns där också! (som inte är så små längre, herregud vad de växer.)
 
 
 
 
Några Behind The Scenes-bilder kan ni i alla fall få se! De andra sparar jag till redigering och skickar iväg när de är klara. Så otroligt roligt ändå, för det blev så många bra bilder!
 
 
 
 
 
Dessutom har de ju den här sötnosen! Lille Mojo, som är den enda som brukar vara hemma när de har gäster. Han har även en bror, en orangerandig fin katt som tyvärr är lite skygg mot andra.
 
 
Sen åt vi indiskt för första gången! Eller ja, för mig då. Vi har en indisk restaurang i Falkenberg sen kanske ett år tillbaka, men eftersom jag har dåliga minnen av indisk mat sen förr har jag inte vågat testa den än. Men alltså, rekommenderar starkt om ni är i Falkenberg och vill äta gott! Ligger vid Bussterminalen (eller den stora kyrkan) om någon skulle ha vägarna förbi!
 
Och det var den dagen. Sen när jag kom hem runt 16 lyckades jag hålla mig vaken till 18, sen sov jag i 4 timmar, vaknade, åt, och somnade om igen till morgonen därpå. Sen dess har jag varit rejält förkyld tyvärr. Men snart hoppas jag att den försvinner, för vem vill vara sjuk liksom?
 
Vad gör ni annars? Jag känner att jag missar allt som händer utanför Gekås-världen.
#1 - - johanna:

jag är ganska säker på att det är trekantseuforbia ja! eller hur, blev chockad när de sa priset, haha.

#2 - - ISA:

åh blir alltid så varm i hjärtat av uppdukade frukost/brunchbord sådär.. påminner kanske om när jag var liten och bodde hemma!? dont know, men verkar som en himla bra dag iaf :)

Svar: Ja, alltså, brunch och frukost är så underskattat egentligen! Hatade frukost som liten, men nu älskar jag det!
Beatrice Hallberg

#3 - - Malin / Inte vego, men:

Mmm, blir supersugen på indiskt nu. Ser gott ut. Krya på dej!

#4 - - Alicia:

Vilka otroligt fina masker! Vad sugen jag blev på att komponera en utklädnad... :) Ser fram emot fler bilder!

Svar: Ja, de är så duktiga! År och år av träning antar jag helt enkelt, men det ligger något konstnärligt i generna i hela den delen av släkten, så något måste jag ju ärvt!
Beatrice Hallberg

Till top