En måndag med handdockor och finfika

Malmö / Permalink / 5
Förra måndagen, alltså för en vecka sen, hade vi en lektion som innehöll en föreläsning och en workshop. Inte vilken workshop som helst heller, utan en där föreläsaren pratade om handdockor! Hon var verkligen expert, och jag önskar i efterhand att jag hade haft ett lite öppnare sinne, men vad gör man?
 
 
Vi fick tillgång till så otroligt mycket material och började leka, som de blivande förskollärare vi är, hehe. Här är en koncentrerad Emilia i bakgrunden, och ett par glada Emilia och Emelie i förgrunden. Om det är förvirrande med alla namn? Ja, det är det, framförallt om man säger Emilia högt och båda vänder sig om, haha.
 
 
Linnéa var också där! Och Ida och Hanna också, men de vägrade helt enkelt att vara med på bild.
 
 
Här är förresten några färdiga resultat! Min Snape-docka, som det fick bli, Emilias lilla.. Plupp? Och Emelies Pippi-docka med vingar... Vi lät helt enkelt kreativiteten flöda den här eftermiddagen!
 
 
När de andra skulle hem så behövde Emelie vänta i Malmö för att möta upp en kompis, så jag stannade kvar ett par timmar med henne. Vi gjorde detta ^, som vi tenderar att göra lite då och då på samma ställe. De har stammiskort, så det kan ju vara något att överväga, haha.
 
 
Väldigt fin vän jag har fått genom förskollärarutbildningen! Egentligen skulle jag mött upp henne i Helsingborg igår, men det satte den sabla stormen krokben för. En annan gång helt enkelt!
 
 
Vi satt där tills det blev nästan helt mörkt, och solnedgången skapade så fina färger på himlen att jag var tvungen att fota. Malmö är så vackert ibland.
 
 
Sen gick vi den korta vägen till centralen för att möta upp vänner eller åka bussen hem, och det var den måndagen!
 
Idag har vi några lektioner, bland annat musikdidaktik och en workshop i Reggio Emilia, vi får se vad det innebär helt enkelt! Det enda jag vet är att vi ska ha med oss PET-flaskor, samt att Reggio Emilia är det hela Sveriges förskola bygger sitt system på, så det lär bli intressant!
 
Vad hittar ni på den här veckan? Jag är nyfiken på era vardagsliv!
#1 - - Amanda:

Åh vad fina dockor ni fick göra! Vi var tvungna att göra dockrobotar under min utbildning, lite tråkigt att inte få välja själv men kul att få chansen att göra en handdocka öht :)

Jag ska jobba på som vanligt, sen stallet på torsdag och i helgen ska jag titta på lägenhet och julmysa av bara den :)

Svar: Kul ändå med robotar ju! Vi hade lite för lite material för min smak, men det blev ju riktigt roliga grejer av det ändå! :)

Spännande med att kolla lägenhet! Blev det något av det? :)
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

men jaaa, Malmö verkar ju supermysigt! måste dit någongång.. aldrig varit där faktiskt!

Svar: Du får komma till Malmö säger jag då! Det är faktiskt otroligt mysigt här nere i södern ;)
Beatrice Hallberg

#3 - - Ruth | HungryHeart.se:

Åh! Din utbildning låter ju precis hur kul som helst! =)

I veckan skall jag traska ett antal mil, julpyssla, förbereda sambons födelsedag och baka något juligt.

Svar: Ja, det är den verkligen! Är så glad att jag kom in, och framförallt att jag kom in på musikprofilen! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh, såg ju superroligt ut ju!

Svar: Ja, det var verkligen en superbra dag! Kul att få vara så kreativ på skoltid också, det är inte alla förunnat! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Amanda:

Ja, blir flytt till Göteborg till våren ^^

Svar: Kul!! :)
Beatrice Hallberg

Till top