Tentafirande på Pinchos i Malmö

Malmö / Permalink / 2
I torsdags skrev jag ju om att vi hade vår avslutande tenta för kursen och terminen, och den gick bra! Jag har inte berättat så mycket om den alls, men vi borde ha klarat oss, och den skriftliga inlämningen kom in i tid. Hur det går med betyg och sånt får vi inte veta än på ett tag dock, så jag får väl åretkomma om den delen.
 
Men! I fredags hade var vi ett gäng tjejer (och vår enda klasskompis av manligt kön) som hade bokat in ett litet firande på Pinchos här i Malmö. Så jag sprang runt på stan för att handla in lite grejer och gjorde mig extra fancy inför kvällen med plattat hår och smink för första gången på... jag vet inte hur länge. Sen mötte jag upp resten av sällskapet på vägen och hamnade alltså på Pinchos där vi bokat ett bord.
 
 
De har otrolig inredning, med röda lampor från taket överallt, randiga cirkustälts-väggar och till och med en cirkushäst från en karusell i rummet, som synes.
 
 
Till och med toaletterna är fancy och inredda i samma färgtema med rött kakel och kristallkrona i taket!
 
 
Vi beställde in drinkar och mat, på ett otroligt smidigt sätt. Man laddar nämligen ner deras app, beställer det man vill ha där, och så får man notiser när det är färdigt! Då hämtar man maten på ett ställe och drycken på ett annat. Sen betalar man allt i appen (eller ber någon komma till bordet) och så är det klart! Betalar man i appen får man dessutom en gratis rätt till nästa gång om man kommer över en viss gräns.
 
 
Emelie var där! Och drack en passionsfrukt-mojito ur en snygg mugg.
 
 
Och det var också alla dessa grymma tjejerna! Här är i princip hela mitt fina klasskompis-gäng, fast Otto hamnade inte på bilden eftersom han är lite kameraskygg. Han satt i alla fall brevid Emelie och mitt emot mig på kanten.
 
 
Här är delar av min mat! Ostbollar med gräslök, sötpotatispommes med dipp och chicken fingers med mango raja! Sen hade jag kycklingspett också, men de fick inte plats i bilden.
 
 
Det var en massa fotande på gång där i början och sen blev det helt tyst, haha. Alla var så hungriga att vi inte ens lyckades prata särskilt mycket.
 
 
 
Sen sippade vi vidare på våra drinkar, och jag beställde in en av deras alkoholfria. Grejen är att de inte görs exakt på beställning, utan man beställer in en alkoholfri överraskning, och det kan alltså bli vad som helst. Jag testade två stycken, och båda var spot on! Så helt klart värt det, oavsett om man dricker alkohol eller ej!
 
 
Sen beställde jag kanske in fler chicken fingers, och så lite efterrätt i form av sorbet - såå god! Misstänker starkt att det är SIA-glass, men jag är inte helt säker. Den smakar dock precis som SIA, och jag borde ju veta när jag ätit den alltid alltid, eftersom den är från Slöinge strax söder om Falkenberg!
 
 
Emelie hamnade på ännu en bild, lite svagt motvilligt, haha.
 
 
 
Och så tog jag ett par kort till, och vi satt och pratade och sippade på drinkar i några timmar innan vi begav oss vidare till Möllan. Hanna droppade av på bussen, och vi andra letade efter lediga platser runt hela Möllan innan vi hamnade på Ölkaféet. Sen gick Otto lite före oss andra, medan Ida, Linnéa och Ellen stannade när vi andra drog oss hemåt en timme senare.
 
Allt som allt var det en otroligt mysig kväll! Älskar verkligen det här gänget tjejer (och kille), och är så himla glad att vi alla hamnade i samma grupp! Så kul också att vi är så olika men ändå så lika, och att vi kan ha så många olika intressen men ändå kommer överrens så bra!
 
Har ni varit på Pinchos? Vad tycker ni i så fall om det? Jag planerar att göra det till ett sånt ställe man går till så ofta man kan, så mycket tyckte jag om det, hehe.
 
(Ps. Det här är inte ett sponsrat inlägg. Alla åsikter i inlägget är mina egna. Ds.)
#1 - - Amanda:

Här i Skövde har vi haft Pinchos i några år nu och är ett av mina favvoställen ^^ Älskar att det är så smidigt att beställa och maten+drinkarna är alltid supergoda :)

Svar: Kul! Jag har bara testat den här gången, men det lär bli fler! Och ja, maten och drinkarna var verkligen supergoda! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Jess:

Kul kväll! Tycker Pinchos är trevligt, men har förstått att det skiljer sig lite från ort till ort. Ska äta på en av deras restauranger i Göteborg nästa vecka när jag fyller år, får se hur den står sig jämfört med den i Skövde :)

Svar: Ja, det var det verkligen! Jag har bara testat den här i Malmö den här gången, så jag har egentligen ingen koll på hur det är på andra ställen. Men det kanske är aktuellt att testa andra städer också för att se om det är någon skillnad! :)
Beatrice Hallberg

Till top