London dag 2 (Regent's Canal Towpath)

London 2016 / Permalink / 3
Dags att visa dag två av London-resan! Vi tog en rätt bra promenad dag två, där vi började vid hostelet och tog tunnelbana till Little Venice, där vi promenerade längs med kanalen till Camden, via Primrose Hill. En rätt okej sträcka, där det finns massor att se, och helt otroligt vackra miljöer att titta på!
 
 
Vi började i alla fall här, utanför vårt hostel. Rekommenderas varmt! Här kommer vi bo fler gånger när vi är i London, lagom nära till allt och helt okej prisklass.
 
 
 
Sånt här fint/konstigt/roligt/udda kan man se i närheten och på vägen mot tunnelbanan från hostelet. Vem sätter fast sin cykel i ett staket liksom? Och utan hjul?
 
 
Eller så kan man se fina, blommande träd mot riktigt blåa himlar! Det är också helt okej, kan jag ju känna.
 
 
Sen tog vi i alla fall tunnelbanan från King's Cross, och det var typ vi och... inga andra.
 
 
Vår vagn var alltså helt tom åt ena hållet. Och så fanns där gulliga barn som dansade åt andra hållet, men det kändes inte lika okej att ta kort på främmande personer eller deras barn...
 
 
Vi hoppade av på Royal Oak, dit det gick direkttåg, och gick genom en park och kom hit! Till en liten gångbro, som gick över kanalen, där man hade helt fantastisk utsikt en bit bort mot Rembrandt Gardens, som vi hade siktat på.
 
 
 
Där var folk som vaknade till liv och drack sitt morgonkaffe på däck, och överallt började träden slå ut. Svanar simmade på kanalen, och körsbärsblommen blommade vid sidan av bron i nåt enormt träd.
 
 
Typ såhär. Eller är det ens körsbär? Det spelar inte mig någon större roll, men fint var det i alla fall!
 
 
Eric fick posera fint vid räcket, ni vet... allt för en bild!

 
Och sen började vi promenaden längs med. Jag roade mig med att fota roliga båtnamn, som detta! Naughty Lass, vem sjutton döper en båt till det?
 
 
 
Annars fanns där fina vyer hela vägen fram till Rembrandt Gardens, där det bland annat finns ett båt-café och båtturer man kan ta längs kanalen ut mot Camden!
 
 
Men själva Rembrandt Gardens var lite av en besvikelse kände jag, jag trodde det skulle vara fler blommor, men det var mest... gräs och typ... fågelbajs. Men runt om var det fint i alla fall!
 
 
Efter det får man dock gå en bit längs med kanalen som inte är över vatten. Den går under vägen ett litet tag, så det är lite klurigt att hitta vägen ner sen.
 
 
Man kunde hitta fina hus med stora, helrosa träd på vägen!
 
 
 
Titta så fiiiiiint!!! Hehe. Älskar körsbärsträd!
 
 
Sen ser det ut såhär. Det är det här man ser när man letar sig neråt kanalen igen, och man tror att det typ ska vara tegel och tråk hela vägen, men....
 
 
Så kommer man ner till det här!? Det är det mest grönskande jag sett på evigheter. Jag menar, rosor i april!?
 
 
Hela kanalen kantas av båtar och växter i stora krukor, träd, och så båtar som åker förbi en på vattnet. Och så.... andra turister då, hehe. Inte lika spännande dock!
 
 
Där fanns ett ställe med succulenter i gamla pallkragar, och jag kände för att ta med mig allihop hem, men det gjorde jag såklart inte... Men drömma kan man!
 
 
Sen gick vi i alla fall vidare, under broar och längs med stora vattenpölar som täckte nästan hela gångbanan. Förbi oss cyklade folk som stylade på bakhjulet och vi undrade bara när de skulle trilla rakt ner i kanalen och slå ihjäl sig typ.
 
 
Men var i alla fall såhär fint när man tittade bakåt! Hett tips jag lärde mig i en fotobok: titta alltid bakåt, det kan vara då du får dina bästa bilder!
 
 
Annars stod jag och skrattade tillgjort under ett pilträd, medan jag bad Eric ta bilder på mig. Förresten, den här jackan? Älskar den! Den är jättegammal (7 år), och supertrasig, men kan inte låta bli att älska den ändå. Är det värt det att sy upp en likadan tro? Har funderat på det i några år nämligen.
 
 
Sen tog vi oss upp från kanalen, för vi hade ett stopp vi ville göra på vägen: Primrose Hill! Men det kommer först i andra halvan av dag 2, så ni får stå ut ett tag till.
 
Och det var den halva dagen, med en helt otrolig promenad längs med Regents Canal Towpath, något jag rekommenderar varmt till alla som ska till London!
 
Vad har ni för pärlor i London som ni skulle vilja tipsa om? Jag samlar evig inspiration till kommande resor dit!
#1 - - Amanda:

Så himla mysigt ju :)

Svar: Ja, verkligen! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

Åh våren i London! Så fint du har fångat den!

Svar: Åh, men tack!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Wilda:

Åh våren i London! Så fint du har fångat den!

Till top