Hur startar man upp något man nästan glömt bort hur man gör?

Blogg, Jag & Vi / Permalink / 2
Det var ett tag sen nu. Inte min längsta bloggpaus, inte ens i närheten, men det blir så sporadiskt här inne för tillfället, och det är ju inte det jag själv vill egentligen. Men hur får man fart på något igen, när man nästan glömt av hur man gör? Vad skriver man? Hur skriver man? Vad sjutton är det jag brukade göra, och varför kan jag inte bara göra det just nu?
 
Kanske är jag lite trött på min lilla internet-hörna. Trivs inte med färgerna, trivs inte med plattformen på samma sätt längre, vill ha en sorts nystart men vet inte riktigt hur. För på samma gång som jag känner att jag utvecklas bakom skärmen, så känner jag också hur allt mest står still på skärmen, i det utrymme som andra ser.
 
 
Jag testar, raderar, ångrar mig, hoppar över, och ignorerar i omgångar, och ingenting blir riktigt som jag har tänkt mig. På skärmen alltså. När jag skriver, planerar, redigerar bilder. Allt känns lite.... Gjort. Eller jag vet inte ens om det är det som hindrar mig. Kanske är det bara att göra.
 
Så om jag famlar lite i mörkret nu och allt inte riktigt fungerar eller ser ut som det ska här inne kan det vara så att jag fått för mig att ändra runt lite. Kanske flyttar jag bloggen någonstans, kanske låter jag den finnas kvar. Kanske startar jag upp den på ett nytt ställe och väljer att ha arkivet här, jag vet inte riktigt än hur jag vill att det ska vara eller bli.
 
Vad jag ville säga är väl mest bear with me, jag är lite förvirrad just nu. Så som man blir ibland, så som de flesta blir ibland. Nu ska jag ta tag i dammsugaren, rensa mitt skrivbord och se till att få tillbaka det utrymmet jag insett att jag behöver för att orka i vardagen. Efter det ska jag skriva någon sorts famlande, trevande inlägg som får bli starten på något nytt, något mer hållbart, något.. lugnare för mitt inre.
#1 - - Mikaela:

Jag känner lite likadant och har gjort sen i somras. Det känns bara som jag inte vet vad jag ska skriva om, jämt. Och när jag väl skriver något och det kommer in noll kommentarer den dagen jag publicerade inlägget och inte så många dagarna efter heller tappar jag ännu mer lust dessvärre, så det blir lite negativ spiral.

Svar: Förstår dig fullt ut <3 Jag har börjat vänja mig vid att jag får max 2 kommentarer numera, och egentligen har det väl alltid varit så, så jag tar det inte så personligt. Bloggen är ju trots allt mest för min egen skull! Men du, du kan och jag vet att så länge du gillar det så är du ju grym! Keep on going <3
Beatrice Hallberg

#2 - - Jess:

Igenkänningen i det här. Vet inte alls hur jag ska göra, om jag ska låta bloggen så sakta dö ut eller om jag ska låta den vara och ta nya tag lagom till det nya året.

Svar: Har funderat lite i samma banor helt ärligt, men bestämde mig för att ta tag i det och på något sätt titta igenom allt material jag redan hade men som inte kommit upp pga ångest och bloggpaus, och det visade sig vara ett par veckor av dubbla inlägg varje dag! Nu orkade jag inte skriva ihop alla de där inläggen, men jag vet ju i alla fall att de finns där nu!
Beatrice Hallberg

Till top