Throwback: Monthly Makers-träff i Stockholm i Oktober

Monthly Makers, Resor & Utflykter / Monthly Makers, Stockholm / Permalink / 4
Dags att resa tillbaka lite i tiden! I oktober åkte jag till Stockholm en tidig lördagsmorgon, och kom fram lagom till lunch och för att hänga med en stor del av Monthly Makers-gänget i några timmar! Tyvärr mådde jag piss på tåget, så jag orkade inte riktigt fokusera på något särskilt mer än att inte behöva springa på toa konstant. Irriterande, men det började gå över mot lunch, vilket är när jag kom fram till Stockholm. Vi börjar från början.
 
 
Jag kom fram sist, eftersom jag inte kunde ta något tidigare tåg (jag åkte 06.05 från Malmö C..........), och de andra hade redan börjat prata lite om olika saker. Så jag tog fram min Bullet Journal och antecknade en stund innan Ruth skulle gå och vi bestämde oss för att ta lunch!
 
 
Wilda och jag hängde i köket och försökte hitta saker att hjälpa till med medan vi fotade!
 
 
Sen dukade vi fram en massa gott på konferensbordet medan halloumi stektes i köket.
 
 
Alicia hade mängder (!) av olika sorters anteckningsböcker, jag är fortfarande helt fascinerad. Jag tappar ibland bort min enda....
 
 
Stina fotograferade bordet med alla läckerheterna på!
 
 
 
Jag fotograferade mest Anna Marías fantastiska kontor, där vi ju var ungefär ett år innan den här träffen ägde rum!
 
 
Mikaela hade allmänt sticklings-utdelning av palettblad, och jag som redan hade fått på posten någon månad tidigare fick två små elefantöron av Anna María i stället! Den enda hann dö.... Men den andra jobbar på rötter fortfarande, för att jag lite klantigt nog inte hittade dem när jag kom hem först... Jaja, den ena verkar ta sig nu i alla fall!
 
 
Till slut var halloumin färdigstekt, och vi kunde hugga in på maten!
 
 
Elsa satt och jobbade lite på datorn....
 
 
Anna María sprang omkring och fixade med grejer och var glad...
 
 
Och Alicia hade hand om pappret vi behövde för att torka upp oljan från alla pestoburkarna på bordet, haha.
 
 
 
Sen högg vi in på buffén av magisk vegetarisk mat såsom stekt halloumi, potatissallad, bönsallad med fetaost, fetaost utan något mer, crostini, körsbärstomater, en grönsallad, olika sorters nötter och så pesto i alla dess former! Supergott!
 
 
Själv hade jag med mig detta! Bar på en påse med kartong och en hel plåt med kärleksmums som låg under sätet när jag åkte tåg. Supergoda blev de!
 
 
Så vi satt och fikade, drack te och pratade om allt mellan himmel och jord i ett par timmar innan vi delade på oss och jag gick hem till Alicia för att sova där över natten. Som sällskap hade vi Elsa, och resten är en liten del som kommer snarast!
 
Det här gänget är så värdefullt för mig, och jag är så glad att de finns! Jag känner mig alltid så peppad och värdefull när jag träffat dem. De är bäst, helt enkelt!
#1 - - Alicia:

Men hahah åh <3 Det här gjorde mig så varm och glad i bröstet! Väl värt att vänta på - och jag är så förväntansfull att se vad du fångade i del två ;) Skrattade också rätt ut över min bokhög. Den beskriver mig så bra på något vis. Så jäkla spretig. MEN i år har jag gjort min stora röda filofax till min bullet journal, så nu har jag bantat högen med -1 i alla fall ;) Kram på dig Bea och tack för denna lilla ljusglimt!

Svar: Haha, men gud va fint! I del två har jag bland annat fångat katter på axlar och annat fint ;) Kul ändå med alla anteckningsböcker! Är så så fascinerad över att du vet var alla är?! MvH en som tappar bort sin enda från och till.... Hehe!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Vad kul att få se bilder från den här dagen :D Fint fångat, längtar tills vi gör om det nästa gång <3

Svar: Åh, men tack! Ja, jag vill gärna ha träff så snart som möjligt igen! Har VFU hela April, så hoppas på innan?! <3
Beatrice Hallberg

#3 - - sandra:

Så härligt ni såg ut att ha det <3 Önskar jag varit med er!

Svar: Du var saknad då och du är saknad i gänget nu! Vi får ses snart, kram på dig <3
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Så fint fångat Bea! Längtar efter en sån dag igen. :)

Svar: Tack Wilda! Det gör verkligen jag också! Det behövs fler träffar tror jag minsann! :)
Beatrice Hallberg

Till top