4x4 saker #5

Listor / Permalink / 4
Det är dags för en liten uppdatering som gäller vad jag hittar på för tillfället och vad jag planerar den närmsta veckan! Den här listan är en jag gjort förut, och som finns i fyra föregående inlägg. #1, #2, #3 och #4!
 
 
Här är ett te jag köpte i helgen! Än så länge har jag bara druckit en kopp, men det är helt klart lovande! Kanske lite, lite för naturligt sött för min smak, men ändå gott!
 
fyra saker jag ska göra idag
skriva paper
se ett par avsnitt av Bones på Netflix
läsa relevant info i min kurslitteratur
börja packa inför julen
 
 
Julklappskalendern är färdigställd! För en gångs skull var den nästan helt färdig innan december, och nu finns det inga dagar kvar att fylla längre.
 
fyra helgplaner
fira en 5-åring
åka hem till Falkenberg
få hjälp med min kraschade dator av pappa
ta en promenad på stranden
 
 
Mitt i allt tenta-skrivande tog jag mig lite tid att dricka något avslappnande (och gott!) och läsa lite tidning. Man måste ju ta paus då och då och fokusera tankarna på annat!
 
fyra saker jag lyssnar på
musikhjälpen i bakgrunden när jag pluggar
Julias perfekta jul-spellista
Erics skratt när han tittar på Youtube-videos
grannar som har högljutt sex flera dagar i veckan
 
 
Vi firade tredje advent med ett tänt ljus, pepparkakor och nybakta lussebullar, som faktiskt blev ganska bra. Lite hårda kanske, men smaken var i alla fall precis som jag vill ha dem!
 
fyra saker jag önskar mig
en vit jul
att alla tentor vi har nu och i början av januari går bra
att mitt paper blir klart i tid
att jag inte glömmer något viktigt i Malmö över julen
 
 
Vad önskar ni er just nu?
#1 - - Mikaela:

Haha åh nej, vad jobbigt med grannarna. Jag hatar våra under oss som spelar så hög musik att jag hör texten flera gånger i veckan trots tillsägelser, men det där är ju jobbigare ljud att höra :P

Svar: Haha, ja, de suger... antagligen bokstavligt talat.... eh. Men det är rätt jobbigt faktiskt, med grannar som låter i allmänhet liksom!
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

men hörrdu, promenad på stranden. Hur fint är inte det vintertid? kan ba tänka mig :))

Svar: Det är superduperfint! Eller ja, när det är vitt och inte ser ut som en mulen dag i Mars som det gör nu... :')
Beatrice Hallberg

#3 - - Amanda:

Vill också ha en vit jul :) hade varit himla mysigt

Svar: Ja, visst hade det. Nu blev det tyvärr inte så i Falkenberg i alla fall :(
Beatrice Hallberg

#4 - - Lindah:

Åh, den där drycken, Noa, den såg intressant ut, vart kan man köpa den?

Alltså usch för stökiga grannar som väsnas och har högljutt sex! Fick själv till slut flytta ifrån ett ställe pga störiga grannar som väsnades och hade fest mitt i veckorna och typ varje dag, och hyresvärden brydde sig inte..

Svar: Åh, ja, den är god! Numera finns den på Pressbyrån bland annat, men typ Espresso House och så annars! Antar att den snart kommer till vanliga affärer annars! :)
Beatrice Hallberg

Till top